بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال گفت: بازی دوستانه با تیم کیپ ورد باعث شناخت بهتر ما از کشور‌های ناشناخته می‌شود.

علی لطیفی بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال درباره بازی دوستانه با تیم آفریقایی  کیپ ورد در فیفا دی شهریور ماه اظهار کرد: سری قبل با تیم های ضعیف بازی کردند من گفتم از این جهت که قلعه نویی اولین حضورش در تیم ملی بود این بازی ها می تواند مثمرثمر باشد و حمایت کردم اما اگر اکنون  با این تیم آفریقایی  می خواهند بازی کنند از ۲ حالت خارج نیست. 

او ادامه داد: یکی از دلایلش می تواند تحریم باشد چون تیمی با ما بازی نمی کند و اگر تحریم ها نباشد این از روی ترس است و آقایان می ترسند که تیم ملی ببازد به خاطر همین با تیم های مطرح بازی دوستانه برگزار نمی کنند. هرچند که امیر قلعه نویی در بین گزینه های ایرانی بهترین بود و هست اما افکار عمومی موافق نبودند مربی ایرانی هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد.این احتمال وجود دارد که مهدی تاج تفکرش بر این است که هم خودش و هم کادر فنی اش تحت فشار قرار بگیرند بابت اینکه به تیم های قوی ببازند. اگر ما از لحاظ تحریم مشکلی برای بازی با تیم های بزرگ  نداریم در آن صورت فدراسیون فوتبال و کادر فنی از روی عمد این کار را می کنند.  به نظرم به جز ترس چیز دیگری نمی تواند باشد.

لطیفی تصریح کرد: خوشبختانه مردم جزایر و کشورهای ناشناخته را از طریق تیم  ملی شناسایی می کنند یعنی باید از فدراسیون فوتبال ممنون باشیم که مردم را با جغرافیا و کشورهای عجیب و غریب و تازه پیدا شده آشنا می کند. به قول یکی از دوستان می گفت که مالدیو روی نهنگ قرار دارد و اکنون من می گویم که این تیم ها روی نهنگی هستند که سالی یک بار برای بازی با ایران بالا می آیند و بعد به زیر دریا می روند. به نظرم  بهتر است تیم ملی با تیم های لیگ یک و دو بازی کنند تا اینکه با این تیم های ناشناخته بازی کند. بهرطپر حتم  تیم های لیگ دسته دوم ما از این تیم ها قویتر هستند . 

او ادامه داد: تا جایی که من می دانم قلعه نویی آدم  ترسویی نبود و نیست و اینکه چرا او قبول می کند که با چنین تیم هایی بازی کند برای من عجیب است. من به عنوان یک دوست به قلعه نویی می گویم که مردم کاری ندارند که کشور مان تحریم است و شما را به عنوان سرمربی تیم ملی می شناسند. اگر تیم ملی فوتبال با این تیم ها بازی کند و  برنده شود ، اتفاقی نمی افتد اما اگر در جام ملت های آسیا ببازد و  در جمع  ۴ تیم برتر آسیا قرار نگیرد ناکامی مطلق است. ما باید با تیم هایی بازی کنیم که سرشان به تنشان بی ارزد و نقاط ضعف تیم ملی مشخص شود. 

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال گفت: اگر تیم ملی به تیم آفریقایی ۵۰ گل هم بزند این افتخاری برای قلعه نویی ندارد. برایم عجیب است که قلعه نویی چطور قبول می کند که تیم ملی با این تیم های ناشناخته بازی کند. از تاج هم بعید است که چنین بازی هایی برای تیم ملی تدارک می بیند. اگر  آقایان می گویند که به خاطر تحریم ها نمی توانیم با تیم های مطرح بازی کنیم اما با کشورهایی مثل روسیه، سوریه، عراق، کره شمالی ، چین و کوبا ارتباط دوستانه داریم با این ها می توانند بازی دوستانه بگذارند. معلوم است مسئله تحریم در این قضیه نقشی نداشته است. با قطعیت اعلام می کنم که اگر خدای نکرده تیم ملی در جام ملت های آسیا نتیجه نگیرد دیگر افکار عمومی را نمی شود کنترلش کرد و آنها می گویند که مربی درجه چندم اروپایی را برای هدایت تیم ملی انتخاب می کردید به جای اینکه مربی ایرانی می گذاشتید. 

او افزود: بازی با چنین تیم هایی شان و شخصیت فوتبال ما را از بین می برد. البته ممنون فدراسیون فوتبال هستیم که کشورهایی را به مردم معرفی می کنند که در اینترنت هم قابل جستجو نیستند و برایم عجیب است که تاج و قلعه نویی این تیم ها را از کجا پیدا کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار