یک حمله سایبری سیستم‌های کامپیوتری بیمارستان‌ها را در سراسر آمریکا مختل کرده و اورژانس‌های چندین ایالت را مجبور کرده است تعطیل شوند.

بسیاری از خدمات درمانی و مراقبت‌های اولیه امروز (جمعه) در آمریکا تعطیل بودند، زیرا کارشناسان امنیتی برای تعیین میزان مشکل و حل آن تلاش می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری گاردین، هک شدن اطلاعات امنیتی داده‌ها روز پنجشنبه در تأسیساتی که توسط هولدینگ پزشکی پراسپکت اداره می‌شد، که در کالیفرنیا مستقر است و بیمارستان‌ها و کلینیک‌هایی در آن‌جا و تگزاس، کانکتیکات، رود آیلند و پنسیلوانیا دارد، آغاز شد.

این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «پس از اطلاع از این موضوع، سیستم‌های خود را برای محافظت از آن‌ها آفلاین کردیم و با کمک متخصصان امنیت سایبری تحقیقاتی را آغاز کردیم. در حالی که تحقیقات ما ادامه دارد، ما بر روی رفع نیاز‌های مبرم بیماران خود متمرکز هستیم، زیرا با پشتکار تلاش می‌کنیم تا در اسرع وقت به حالت عادی برگردیم.»

حملات سایبری و هک داده‌ها در سال‌های اخیر در سطح جهانی در حال افزایش بوده است. در آمریکا چنین حملاتی امنیت دانشگاه‌ها، سیستم‌های مدارس دولتی، بیمارستان‌ها، دولت‌های محلی و سازمان‌های فدرال را به خطر انداخته است.

در بیشتر حملات باج‌افزاری، مجرمان سایبری به دنبال آسیب‌پذیری‌هایی در سیستم‌های امنیتی هستند تا به داده‌هایی مانند اطلاعات شخصی دسترسی پیدا کنند. سپس آن‌ها این داده‌ها را گروگان نگه می‌دارند و اغلب تهدید می‌کنند که آن‌ها را عمومی می‌کنند یا به‌طور دیگری منتشر می‌کنند، مگر این‌که در یک مهلت مشخص به آن‌ها باج داده شود.

به گفته آژانس امنیت سایبری آمریکا، در ماه ژوئن، چندین آژانس آمریکایی، ازجمله وزارت انرژی، توسط مجرمان سایبری که شرکت‌های خصوصی و مؤسسات دولتی را تحت تأثیر قرار دادند، مورد حمله هکری قرار گرفتند.

کارشناسان می‌گویند که تنها در نیمه اول سال ۲۰۲۳، ۴۵۰ میلیون دلار پرداخت باج افزار در سطح جهان انجام شده است، که نسبت به سال ۲۰۲۲ که پرداخت‌ها کمتر از ۵۰۰ میلیون دلار برای کل سال تخمین زده می‌شود، افزایش قابل توجهی داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
تو ایران بدون حمله سایبری همه چی مختله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
تو ایران بدون حمله سایبری همه چی مختله
آخرین اخبار