میک والاس، عضو پارلمان اروپا گفت که آمریکا در نابودی اوکراین مقصر است.

میک والاس، عضو پارلمان اروپا  به نتایج یک نظرسنجی CNN که در آن ۵۱ درصد از آمریکایی‌ها دریافتند که کشورشان "به اندازه کافی کار برای کمک به اوکراین انجام داده است. " واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، او اعلام کرد: «در واقع آمریکا به اندازه کافی با کمک اتحادیه اروپا و ناتو برای نابودی این کشور انجام داده است.»

 او خاطرنشان کرد: واشنگتن و غرب اوکراین را بدون توجه به تبعات جنگ برای رسیدن به اهداف ژئوپلیتیکی خود به وضعیت ناگواری رسانده اند.

والاس بار‌ها خواستار پایان دادن به خصومت‌ها در اوکراین شده و تاکید کرده است که تنها کشور‌های غربی از این درگیری سود می‌برند.

پیش از این میک والاس گفته بود: "گسترش ناتو به سمت شرق منطقه را بی ثبات کرد و اتحادیه اروپا باید از این روند جلوگیری می‌کرد. اما در عوض، اروپا به طور فزاینده‌ای به درگیری کشیده شد. "

کشور‌های غربی از طریق حمایت‌های مادی، نظامی و سیاسی که به کی یف ارائه می‌کنند، به دنبال جلوگیری از اهداف عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین (که از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ برای حفاظت از جمعیت منطقه دونباس ادامه دارد) هستند. با این حال، مسکو بارها تأیید کرده است که عملیات نظامی تا زمانی که تمام وظایف محول شده به آن محقق نشود، متوقف نخواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار