رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد گفت: خط تولید کود کمپوست یزد تا پایان شهریور به بهره‌برداری می‌رسد.

محمدرضا برزگر رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد با اشاره به اقدامات سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد در زمینه پسماند‌های خانگی گفت: سازمان مدیریت پسماند در راستای تکمیل احداث خط پردازش ۳۰۰ تنی پسماند‌های خانگی شهر یزد که سال گذشته در مهرماه به بهره‌برداری رسید، اقدام به ایجاد خط تولید کود کمپوست کرده که بخش مواد‌های عالی پسماند‌های خانگی به حساب می‌آید. 

او با بیان اینکه مواد‌های عالی پسماند‌های خانگی حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد کل پسماند‌های خانگی را شامل می‌شود، افزود: برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرفته و تجهیزات راه‌اندازی و تست آن در محل کارخانه مستقر شده و بهره‌برداری از آن در آینده‌ای نزدیک انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد تصریح کرد: برای راه اندازی و تجهیز این خط، بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص پیدا کرده و امیدواریم ۶۰ درصد پسماند‌های عالی را به وسیله این خط مدیریت کرده و در راستای حفظ محیط زیست و تولید کود مورد نیاز کشاورزی و باغات و فضای سبز شهری از آن استفاده کنیم.

برزگر ادامه داد: این خط در واقع در راستای تکمیل روند مدیریت پسماند‌های عادی شهر احداث می‌شود که بتوانیم بخش عمده‌ای از پسماند‌ها را مدیریت کرده و میزان پسماند‌های دفنی شهر یزد را به حداقل ممکن برسانیم.

او خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که بتوانیم تا انتهای فصل تابستان امسال این خط را به بهره‌برداری برسانیم و بحث تولید کود کمپوست را هم در شهر یزد اجرایی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار