رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: دستور‌های قانونی لازم پس از بروز حادثه تلخ و دلخراش فوت کارگر جوان در شرکت فولاد شاهرود به دادستان عمومی و انقلاب شاهرود صادر شد.

محمدجعفر عبداللهی رییس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه دستور رسیدگی فوری حادثه به دادستان عمومی و انقلاب شاهرود داده شد، ابراز کرد: هر چه سریع‌تر مقام‌های قضایی صالح در محل وقوع حادثه حاضر و با دعوت از کارشناسان ایمنی محیط کار و بیمه علاوه بر بررسی ابعاد وقوع این حادثه، چنانچه بخش‌های دیگری از آن واحد صنعتی از ایمنی لازم برخوردار نیست، شناسایی و ایمن سازی شود و در صورت نبود امکان ایمن‌سازی از ادامه فعالیت آن بخش ممانعت قانونی به‌ عمل آید.

رییس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به اینکه حفظ ایمنی و امنیت محیط کار و کارگری از وظایف ذاتی و مهم کارفرمایان است، اظهار کرد: دستگاه قضایی به حفظ جان و امنیت محل کار کارگران حساس است و نباید با سهل‌انگاری و رعایت نکردن نکات ایمنی و نظامات کاری به خطر بیفتد.

عبداللهی تصریح کرد: چنانچه در وقوع این حادثه کوتاهی اتفاق افتاده باشد، برخورد قانونی و بدون چشم‌پوشی دستگاه قضایی اعمال خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.