رئیس فدراسیون فوتبال گفت: برخی قراردادها به ما اعلام می شد اما پشت آن گزینه وجود داشت که از خود قرارداد بیشتر بود.

مهدی تاج درمورد قوانین جدید نقل و انتقالات، اظهار داشت: ابتدا روز خبرنگار را تبریک می‌گویم. این قوانین نقل و انتقالاتی برآمده از تمام اطلاعاتی بود که در مجوز حرفه‌ای کسب کردیم. این اطلاعات بارگذاری شده بود و برای آن تیمی گذاشتیم تا بررسی کنند تا ببینیم از باشگاه‌ها چه تحویل گرفتیم. اولین مورد جدی کردن ایفمارک برای همه بود. بازیکنانی حتی خارجی بودند که قرارداد می‌بستند و پس از مدتی دچار مصدومیت یا مجروحیت می‌شدند. کار بدی نیست و خیلی درموردش توضیح نمی‌دهم. 

*گزینه قرارداد برخی بازیکنان، بیشتر از خود قرارداد

وی افزود: دومین مورد گزینه ۲۰ درصد قرارداد‌ها است. قراردادی داشتیم که به ما اعلام می‌شد، اما پشت آن گزینه وجود داشت که مثلا می‌گفتند اگر گل زدی اینگونه است یا حق فسخ قرارداد، رضایت مدیرعامل و. وجود داشت. به قول ما عمه بزرگ‌تر از خاله. یعنی خود قرارداد از گزینه کمتر بود.

*در ایران کسی نمی‌گوید، پرتقال کیلویی ۷ یورو!

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: گفتند بیشتر از ۲۰ درصد برای هر قرارداد نمی‌توانید گزینه بدهید. این هم خیلی خوب بود. مورد دیگر مربوط به انعقاد قرارداد دسته جمعی کادرفنی بود که همه با هم با یک باشگاه قرارداد می‌بستند و اگر یک نفر دچار مشکل می‌شد، همه قهر کرده و می‌رفتند. آمدیم و گفتیم باید تک تک قرارداد بسته شده و شرایط متفاوت باشد. برای این مورد هم مثال خاصی داریم. بحث دیگر انعقاد قرارداد ارزی، یورویی و دلاری با داخل کشور بود. در داخل کشور هرگونه معامله ارزی ممنوع است. در ایران کسی نمی‌تواند بگوید پرتقال کیلویی ۷ یورو است. گفتیم قرارداد‌ها از امسال باید با پول رایج مملکت بسته شود. 

تاج افزود: برای این بحث نیز مدلی داشتیم که پرونده در کمیته وضعیت آمده و گفتند می‌خواستیم ریالی محاسبه کنیم، اما طرف پرونده دلاری قرارداد بسته بود. این هم از رسیدگی کمیته وضعیت ما خارج است و هم باید به فیفا، یوفا و دادگاه CAS برود. مورد دیگر ممنوعیت قرارداد یک ساله بازیکنان با باشگاه‌ها به صورت یک ساله بود. 

*دلیل بستن قرارداد‌ها ۲ ساله و بالاتر

وی ادامه داد: در ۸_۷ مورد این قوانین پای دلالی وسط است. نمی‌گویم همه مخالفان دلال هستند، اما به صورت جدی برنامه، رسانه و همه چیز دارند. از همه جا فشار می‌گذارند. بازیکن وقتی یک ساله قرارداد می‌بندد، ایجنت امسال و سال بعد از او پول می‌گیرد. وسط کار هم با او مذاکره کرده و می‌گوید تا آخر فصل بازی نکن. به همین دلیل گفتیم باید قرارداد‌ها ۲ ساله و به بالا بسته شود تا استخوان‌بندی تیم‌ها تقویت شود. اینکه بازیکن را لژیونر کرده و قرضی با ۵ برابر قرارداد اصلی بازگردانیم نیز ممنوع شد. این گرفتاری‌ها را احصا کردیم. بازیکن خارجی هر تیم باید در ۶۰ درصد بازی‌ها حضور داشته باشد. یعنی باید ۱۸۷۰ دقیقه در لیگ ما بازی کند. به هر جهت وقتی بازیکن خارجی می‌آورید، یعنی به نسبت بازیکن داخلی، مزیت بزرگی دارد. نه اینکه بازیکن خارجی را ۲۰ دقیقه درون زمین بگذارید.

* نباید بازیکن خارجی بیاوریم که وضعیتش از ایرانی‌ها بدتر است

رئیس فدراسیون گفت: ۱۰ بازیکن خارجی داشتیم که اصلا بازی نکرده‌اند. عدد قابل ملاحظه‌ای هم گرفته است. وقتی واردات هر محصولی را به کشور داریم، برایش مزیتی قائل هستیم. مثلا می‌گوییم باید تعرفه‌ای بدهد یا از تولید داخلی‌مان باید خیلی بهتر شود. با این جمعیت ۸۰ میلیونی و این شرایط، نباید بازیکنی بیاوریم که وضعیتش از ایرانی‌ها بدتر است و حاضر نیستیم او را در زمین بگذاریم. به همین دلیل گفتیم اگر بازیکن خارجی ۶۰ درصد بازی نکند، یک سهمیه خارجی باشگاه کم می‌شود یا سال دیگر به او مجوز نمی‌دهند.

تاج درمورد بازیکنان ایرانی شاغل در خارج از کشور، توضیح داد: آن‌ها نمی‌توانند قرضی بیایند و پول مضاعف بگیرند.

*همه باید برای گرفتن مجوز استقلال تلاش کنیم

 تاج گفت: ما ۳۵ مورد مجوز حرفه‌ای داریم و استقلال زمانی که تایم گرفتن مجوز گذشت ۱۹ موردش را جواب داده بود. خودم هم خیلی دنبالش بودم، ولی یکی از موارد بدهی استراماچونی بود که بعد از زمان پنجره پرداخت شد. این را باید از آن‌هایی که پرداخت کردند سوال کرد که چرا زودتر ندادند!

من یادم است آقای کریمی خیلی تلاش کرد و دنبال کرد که این را برساند و نشد. الان آقای خطیر آمده که دکترای دانشگاه صنعتی شریف دارد. یکی از کسانی که در کارگروه مجوز سقف و این‌ها بوده، خود آقای خطیر بوده است. وزارت ورزش بداند که استقلال یک قدرت در آسیاست و همه باید تلاش کنیم که موانعش را حذف کنیم که سال دیگر حتما مجوز حرفه‌ای بگیرد.  من که نمی‌توانم بگویم قطعا دیگر حذف نخواهد شد و هیچکس هم در دنیا نمی‌تواند بگوید ما حتما می‌بریم. این را مطمئنم که با فرایندی که استقلال دنبال می‌کند دیگر حذف نشود. باید بدهی‌هایش را بدهد و حقوقی هم دارد که باید به آن‌ها پرداخت شود، چون الان در صدا سیماست من وارد بخش حق پخش نخواهم شد.

*هیچ باشگاهی حق ندارد مالیات بازیکنان و کادرفنی را برعهده بگیرد

وی درمورد مالیات قراردادها، توضیح داد: هیچ باشگاهی حق ندارد مالیات را برعهده بگیرد. در قوانین جمهوری اسلامی، مالیات برعهده مودی یا فردی است که پول را می‌گیرد نه اینکه بگوییم مالیات با باشگاه. این اشتباه را در گذشته داشتیم، اما الان مالیات برعهده خود فرد است. درمورد کیفی کردن لیگ، برخی اعتراض داشتند یا لیگ پیر شده است.

*این تصمیمات لیگ را جوان می‌کند نه پیر

رئیس فدراسیون فوتبال درمورد اظهارنظر محمدرضا ساکت مبنی براینکه قوانین فعلی سبب بالاتر رفتن میانگین سنی لیگ شده است، پاسخ داد: در گذشته هر تیم ۳۸ بازیکن را در لیستش وارد می‌کرد که آمار بازی کردن این نفرات را دارم، اما به دلایلی نمی‌گویم. البته از این ۳۸ نفر به ندرت جوانان را بازی می‌دادند و برخی باشگاه‌ها صفر دقیقه به جوانان بازی داده‌اند. برخی هم ۲۰ دقیقه یا ۲ بازی از جوانان استفاده کردند. ایجنت‌ها تعداد زیادی بازیکن به باشگاه برده و ۳۸ قرارداد می‌بستند. ممکن است به این قوانین ایراداتی باشد که مشغول رسیدگی به آن‌ها هستیم، اما این بار آمدند و گفتند ۱۹ بازیکن بالای ۲۳ سال که بزرگسالان هستند و سایر نفرات زیر این سن. همین امر لیگ را جوان می‌کند و پیر نمی‌کند. اگر منظورشان تعداد بازیکنان است، همه آن ۳۸ نفر که بازی نمی‌کردند و در مجموعه خود فعال نبودند.

*مجوز حرفه‌ای یعنی باشگاه را از لحاظ مالی به روز باشد

تاج در واکنش به اینکه باشگاه‌های خصوصی مدعی هستند چرا آن‌ها باید سقف بودجه را رعایت کنند، گفت: از ۱۶ باشگاه ما ۱۳ باشگاه دولتی هستند. یعنی دست‌شان در جیب دولت است یا به دولت وابسته هستند، اما در همین باشگاه‌ها می‌بینیم بدهکاری زیاد است. با ارفاق به ۶ باشگاه لیگ برتری، ۲ باشگاه دسته اولی و ۲ باشگاه بانوان مجوز حرفه‌ای دادیم. همه باشگاه‌ها مقروض بودند. همین الان هم هستند. وقتی قرض‌های جدی روی هم بیاید، کار سخت می‌شود. مجوز حرفه‌ای یعنی باشگاه را از لحاظ مالی به روز کرده و بگویید از هر حیث توانمندی مالی ورود به مسابقات حرفه‌ای لیگ قهرمانان را دارد. یعنی حتی اگر در آن مسابقات چهاردهم شد، ممکن است امسال اول شود. می‌تواند به لیگ آسیا آمده و در آن شرکت کند. ما نمی‌دانیم کدام تیم اول یا دوم می‌شود، اما باید مجوز حرفه‌ای داشته باشد.

*نباید یک تیم هزینه اش ۲۵ میلیارد و دیگری ۴۵۰ میلیارد باشد

وی افزود: اگر می‌خواهیم لیگ ما مثل انگلیس جذاب باشد، باید قرارداد‌ها به هم نزدیک باشد تا همه تیم‌ها بتوانند بازیکن خیلی خوبی بگیرند. وقتی ۴ تیم بیش از ۶۶ درصد هزینه‌های کل لیگ را در اختیار داشته باشند، درست نیست و نباید یک تیم هزینه‌اش ۲۵ میلیارد و دیگری ۴۵۰ میلیارد باشد. مثل رقابت پیکان و پراید است. همه جای دنیا این کار را می‌کنند. ما چیزی را ابداع نکردیم. توسعه ناگهانی شروع نمی‌شود بلکه از جایی شروع و به جایی ختم می‌شود.

*در این شرایط باشگاه‌ها می‌دانند چقدر بدهکار هستند

رییس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: اصلا می‌گوییم عده‌ای مخالف فدراسیون، اما مخالف فوتبال که نیستند. باشگاه‌ها باید حتما بدهکاری خود را رفع کرده و مجوز حرفه‌ای بگیرند. قطعاً باید منابع درآمدی‌شان احصا شود. نمی‌شود همه این موارد هم با هم درست شود. باشگاهی خودش نمی‌دانست چه قدر بدهکار است، اما الان دیگر اینگونه نیست. دست کم می‌دانند چه قدر بدهکار هستند.

تاج درمورد مشکوک بودن کنترل سقف بودجه، گفت: باشگاه‌ها عدد ثابتی دارند. بنا نیست ملوانی که حدود ۵۰ میلیارد هزینه کرده، ناگهان ۳۰۰ میلیارد هزینه کند. روی این باشگاه‌ها اصلا حرف نداریم، اما ۶_۵ باشگاه دانه درشت داریم. برخی باشگاه‌ها مشکل مالی ندارند. کارخانه و سیستم‌هایی در اختیارشان است که هر مقداری مجوز داشته باشند، می‌توانند هزینه کنند. این را مقداری محدود کردیم، زیرا مشکل مالی نیست، اما همین استقلال و پرسپولیس که به بورس رفته‌اند، باید داده‌ها، ستاده‌ها و ارزش افزوده را به بورس ببرند. در واقع باید سازمان و موسسه سودده را به بورس ببرید نه زیان‌ده. باشگاهی را در بورس عرضه کردیم که زیان‌ده است. یعنی اگر هزار سهم داشته باشید، به همان اندازه ضرر کردید. باید جایی جلوی این کار را گرفت در غیر این صورت مثل صندوق‌های قرض الحسنه‌ای می‌شود که بدون پشتوانه پول مردم را گرفتند.

*در برخی مواقع مدیرعامل باشگاه‌ها پای قرارداد را امضا نمی‌کرد

وی افزود: اکنون پرسپولیس، استقلال، سپاهان، گل‌گهر و. سقف بودجه خود را به ما می‌دهند که ۲ راه کنترلی خیلی قوی داریم. برخی مواقع مدیرعامل باشگاه‌ها پای قرارداد را امضا نمی‌کرد که نمونه‌اش را در بحث مجوز حرفه‌ای داشتیم. اکنون به جز مدیرعامل، همه اعضای هیات مدیره و رئیس مجمع باید امضا کنند. یعنی مثل یک کارخانه، زیرا اگر تخلفی صورت گرفت، پای همه گیر باشد. دومین مورد این است که به دلیل دولتی اداره شدن باشگاه‌ها به موجب قانون، سازمان بازرسی کل کشور نیز با مستقر شدن در مجموعه‌ها وظایف بازرسی خودش را انجام می‌دهد.

باشگاه‌ها اگر پول دارند سه تا استادیوم بسازند

خرج کردن پول برای آکادمی‌ها، توسعه نوجوانان، جوانان و امید و توسعه فوتبال در باشگاه‌ها آزاد است. اگر دارند سه تا ورزشگاه بسازند. ما برای لیگ سقف گذاشتیم و با واقعیت‌ها این قوانین وضع شده است.

*اگر رونالدو را هم بیاوریم فوتبال‌مان توسعه نمی‌یابد

من با رئیس فدراسیون عربستان رفیق هستم. آن‌ها گردشگری و سینما را هم گسترش می‌دهند. پول گنده‌ای دارد که بخشی را در ورزش آوردند و بخشی را در صنایع دیگر آوردند و بناشان این است که از نفت بی نیاز شود. این برای ما عملیاتی نیست. توسعه خریدنی نیست بلکه ساختنی است. اگر ما رونالدو را هم بیاوریم توسعه خیلی اتفاق نمی‌افتد!

*خود عربستان بازهم به ما می‌بازد

الان مورینیو را به عنوان استعدادیاب آورده‌اند. اگر خود عربستان بیاید با ایران بازی کند بازهم می‌بازند. ولی جام باشگاه‌های آسیا محل تقابل پول‌ها و قدرت‌هاست. ما تنها نیستیم و قطر، ازبکستان، عراق و امارات هم مثل ما فوتبال را اداره می‌کند. عربستان اینجوری دوست داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
حرف حق هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
دلیل عدم پیشرفت وجود شماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
هر کشوری باید رونالدو و مسی خودشو بسازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
وی افزود: دومین مورد گزینه ۲۰ درصد قرارداد‌ها است. قراردادی داشتیم که به ما اعلام می‌شد، اما پشت آن گزینه وجود داشت که مثلا می‌گفتند اگر گل زدی اینگونه است یا حق فسخ قرارداد، رضایت مدیرعامل و. وجود داشت. به قول ما عمه بزرگ‌تر از خاله. یعنی خود قرارداد از گزینه کمتر بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۷ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
رونالدو بیاد شاید پیشرفت کنیم ولی اگر شما آقای تاج عزل بشید و یه نفر لایق بیاد سر کار قطعا پیشرفت میکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
باشگاهها را خصوصی کنید تا فوتبال پیشرفت کند تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
بقیه باشگاهها مثل تراکتور خصوصی کنن سقف بوجه بزارن شفاف سازی توبدهی ودرامدها باید پولی برای مولد سازی درامد ایجا بشه تا خرج باشگاها پدربیاد نهاینه همو هزینه کنن باید درامد ایجاد کنن
Singapore
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
این کی می خواد برکنار بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۵ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
چقدر چرت و پرت میگه
این احمق گاگول
مقصر آن نادانهایی هستند که با رایگان این بی عرضه نفهم را سر کار اوردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۰ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
استثنا این یکی رو درست گفت،چون تا وقتی افرادی مثل تو تو فوتبال هستن همین آش و همین کاسه.
Canada
ناشناس
۰۴:۵۶ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
متاسفانه مافیای و اختاپوس بر فوتبال چمپاته زده
تو خودتت یکی از انها هستی
تا مافیا و اختاپوس نابود نشه
فوتبال درست نمیشه
انگاری به صندلی چسبیده آید بدون کارایی
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۰۳:۳۱ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: برخی قراردادها به ما اعلام می شد اما پشت آن گزینه وجود داشت که از خود قرارداد بیشتر بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
درست میگی اگر رونالدو به ایران بیاری میدونی دلیلش چیه چون مدیری بی لیاقتی مثل تو مدیر که انرژی منفی میده هر وقت شاه کشور ضعیف شد اون کشور شکست میخوره وقتی شما که نفر اول ورزش مهمی هستی اینطوری بگی وای به حال بقیه مگه شما چی داری که ولت نمی کنند کاشکی علی دایی می آمد
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۰:۴۵ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
سلام رونالدو را هم به ایران بیاوریم رشد نمی‌کنیم...چون مدیرنماهای چون شماسرکارالبته قدرت هستید...۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
جناب تاج این حرفو نزن ،با شما حتما رشد خواهیم کرد نه اینکه شما مدیر موفقی هستی ،یکم رزومتو مرور کنی متوجه میشی من چی گفتم ،بله شما درست میفرمایید از این رونالدو بهره‌کشی تو این مملکت داریم ولی به همت شما و امثال شما تبدیل شدن به مهره های سوخته ،شما حاج صفی رو بچسب رونالدو رو چیکار داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
آقای تاج شما ، مارک ویلموتس و دوستان پشت سر شما بیشترین لطمه را به فوتبال و حیثیت کشور زدید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
لابد با وجود مسیولینی مثل شما امید پیشرفت هم دارید؟ پر رو
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۴۳ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
بله درست میگن، اگه رونالدو رو هم بیاریم، فوتبال ما رشد نمیکنه، چون خودش میدونه که چه فرد یا افرادی مقصر عدم رشد و ارتقا فوتبال هستن، از جمله....
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۲:۴۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
با بودن امثال شما در مسئولیت،بله پیشرفت نخواهیم کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
هیچ تیم فوتبالی تحت هر اسم ولو فرهنگی نباید دولتی بماند دولتی ماندن تیمهای فوتیال خیانت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
خودت بزرگترین مانع رشد فوتبالی داداش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
شما خودت از صد تا طاعون بدتری برای فوتبال.قضیه ویلتموس هنوز ادامه داره.فولاد مبارکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
فوتبال ایران مثل خودروسازی میمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
درسته به خاطر مسئولان مثل شماهاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
سگ رونالدو شرف دارد به کسانی که با پول ملت و کشور به نان و نوایی رسیدند و وطن فروشی کردند..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
رونالدو هیچ وقت پاشو به اینجا نمی گذاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
این تاج مثل اینکه با آقای میرسلیم نشست و برخواست داره !!!
میرسلیم هم گفت ۲۰۶ و لندکروز ف ق ندارند !!!!
تاج هم میگه اگر رونالدو را به ایران بیاریم رشد نمی کنیم !!!!
این یکی را راست گفته !
چون هم در خودرو سازی هم در فوتبال مافیا هست !!!
و اجازه رشد نمیدن !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
تا شما رییس فدراسیون باشی نه تنها قطعا رشد نخواهیم کرد بلکه زیانهای جبران ناپذیر هم خواهیم داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
چون یکی مثل شماها و دوستان تان در راس هستین و حاضر نیستین کنار هم برین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
کلا یه سری آدم ها از دوران کودکی من که یادم میاد مسئول و جز آدم های پر نفوذ هستند مثل تاج یا مثلا نماینده هایی تو مجلس داریم که در هر دوره نماینده میشوند حالا فرض کنیم اینا کارشون رو درست انجام میدهند اشکال از سیستم وقانون مملکت است حداقل قوانین و سیستم رو یکی پیدا بشه عوض کنه شاید با همین مسئولین تکراری بجایی برسیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
داداش عربستان الان فقط از حج سالی ۲۰۰ میلیارد دلار در میاره و اون پول که نزدیک به ۲۰ میلیارد هست غز اونجا تامین و به فدراسیون فوتبال عربستان پرداخت شده وگرنه نه قراره درامد زایی بشه نه توسعه ی پیدا میکنن فقط پول اسلام رو‌حیف و میل میکنن :)) داریم در مورد عربستان حرف میزنیم کشوری بدونه صنعت عزیز فقط پول خرج میکنه از حج و نفت :))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
درعوض تو و امثال تو نباشند رشد می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۹:۲۹ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
ولی بنظرم اگه ایشون بره کنارمارشدمیکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
تو رو خدا رونالدو رو نیار النصر افت می‌کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
تاج توام مثل تاج زاده و تاج گردون .......اینا میمونی
چرا نمیری بابا جان ما دوستت نداریم برو دیگه
Netherlands
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
جناب تاج شما و امسال شما بزرگترین مانع رشد فوتبال این کشور هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
امثال
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۱:۰۵ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
البته که پیشرفت نمیکنیم،چونکه چون تویی رئیس فدراسیون مایی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
آقای تاج ورزشگاه آزادی برای دهه پنجاهه
چرا یه ورزشگاه مدرن در پایتخت نداریم ؟
var چی شد؟
هنوز شما مشکل دارید با حضور بانوان در ورزشگاه در صورتی که غیر از ایران تو تمام کشورهای دنیا حضور زن و مرد در ورزشگاه عادیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
از بست تهران هزینه شده بقیه استانها به فنا رفتن !!!
توی تهران دیگه چکار براتون بکنند، هر کاری براتون انجام میدن قانع نیستید !!!
بخاطر اینه راحت برید شمال و جوج بخورید اینهمه خرج اتوبان شمال ( چالوس) کردن !!!
مترو که الا ماشا الله ووووو
بس کنید رودل می کنید از این همه خوشی و خوشخوری!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
چرت نگو بابا من خودم بچه شمالم ، دست من بود یه ورزشگاه فوق مدرن تو گلستان میزدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
از بست ؟؟!؟....
ناشناس ۲۱:۱۶ نهضت سواد آموزی حتما شرکت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
چرا ژاپن شد!!!با دادن پول توجیبی بچه ت هم که باشه عادت میکنه و بزرگ نمیشه چه برسه به تیم های فوتبالی ٬٬٬!!! فقط برنامه ریزی و نظم و انضباط و اجرای قانون
Iran (Islamic Republic of)
محسن.ایران وطنم
۱۷:۱۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
سلام.به بازیکنان،مربیان و تمام دست اندرکاران فوتبال مثل کارمندان حقوق دهید،بیشتر از ده میلیون تومن اصلا حقوق ندید،این هزاران میلیارد پول بیت المال که در این حرفه حیف و میل می شود به حساب تک تک مردم قشر متوسط کارگر،کارمند و فقر واریز کنید تا عدالت احیا شود،قطعا با این کار حسنه فوتبال نیز رشد خواهد کرد و کسانی که فوتبال بلد نیستند کنار خواهند رفت.یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
آقای تاج خود شما بزرگ ترین مشکل فوتبال ایران هستید . استاد هدر دادن بیت المال .
Netherlands
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
کاملا حق
آخرین اخبار