واکنش مردم افغانستان به قرآن سوزی در غرب + فیلم

مردم مسلمان افغانستان معتقدند آمریکا برای توجیه برخی اقدامات خود در کشورها اهانت به قرآن کریم را ساماندهی کرده است.

از آنجا که اهانت به قرآن کریم همواره باعث جریحه دار شدن احساسات مردم مسلمان افغانستان شده است، جمعی از شهروندان کابل همزمان با ایام عزاداری ماه محرم در همایشی به بررسی کارنامه‌های اسلام ستیزی آمریکا پرداختند و بر نقش آمریکایی‌ها در هتاکی به ارزش‌های اسلامی تاکید کردند.

حجت الاسلام «حسینی مزاری» رئیس مرکز فعالیت‌های فرهنگی «تبیان» افغانستان در این همایش گفت: آمریکا در دو عرصه برای اسلام ستیزی کار می کند یکی در عرصه میدانی و دیگری در عرصه تبلیغات، قرآن سوزی در کشور‌های اروپایی بخشی از فعالیت‌های میدانی آمریکایی‌ها است.

مردم مسلمان افغانستان بر این باورند اهانت به مقدسات اسلامی به صورت سازمان یافته، دشمنی آشکار با اسلام و مسلمانان است که اهداف پیچیده و گوناگون دارند.

به باور مردم افغانستان، آمریکا می‌خواهد با هتاکی به ارزش‌های اسلامی، مسلمانان جهان را تحریک کند تا برای برخی اقدامات در کشور‌های اسلامی توجیه داشته باشد.

مسلمانان افغانستان تاکید می‌کنند برای جلوگیری از هتاکی به ارزش‌های اسلامی باید به غربی‌ها پاسخ دندان شکن داده شود و آن‌ها مورد تحریم کشور‌های اسلامی قرار گیرند.

افغانستان از جمله نخستین کشور‌های اسلامی بود که به قرآن سوزی در کشور‌های اروپایی واکنش نشان داد و همه فعالیت‌های کشور سوئد را در افغانستان متوقف کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار