دهقان گفت: باید کاستی‌ها در زمینه توسعه سواحل مکران در طول سالهای گذشته را جبران کنیم و اینجا اعلام می‌کنم دولت سیزدهم در این زمینه عزم خوبی دارد.

 حسین دهقان در سفر به چابهار و بازدید از ظرفیت‌های تجاری، گردشگری و اقتصادی این منطقه اظهار کرد: باید کاستی‌ها در زمینه توسعه سواحل مَکُران در طول سالهای گذشته را جبران کنیم و اینجا اعلام می‌کنم دولت سیزدهم در این زمینه عزم خوبی دارد برای همین منظور راه آهن و ساخت جاده‌ها را به سرعت در حال انجام دارد.

وی بر تکمیل راه‌های ارتباطی به بندرچابهار، بهره برداری از پتروشیمی و فولاد تاکید کرد و افزود: توسعه سواحل مَکُران مورد تأکید جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسوولان رده‌های مختلف است اما مجموعه اقدامات صورت گرفته در دولت‌های قبلی تناسبی با خواسته رهبر معظم انقلاب ندارد و آماده سازی زیرساخت‌ها به کندی پیش می رود.

دبیر اجرایی شورای توسعه مَکُران با اشاره به اینکه ظرفیت‌های سواحل مَکُران به عنوان پیشران توسعه ملی است، گفت: این منطقه در زمینه اقتصاد دریامحور و ظرفیت‌های تجاری، اقتصادی، ترانزیتی و گردشگری دارای ویژگی‌هایی است که می‌تواند شتاب دهنده اقتصاد کشورمان باشد.

 مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز اظهار کرد: منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار در زمینی به مساحت ۸۲ هزار هکتار و ۹ پیکره به عنوان بهشت سرمایه گذاری شرق ایران اسلامی در زمینه تجارت، بازرگانی، ترانزیت، کشاورزی و گردشگری با هزاران فرصت، معافیت و مزیت و آینده‌ای درخشان و نزدیک به بازار چندین میلیونی و فراهم بودن زیرساخت‌ها آماده پذیرایی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

امیر مقدم افزود: چابهار به سبب نزدیکی با کشورهای پرجمعیت هند، پاکستان، افغانستان، کشورهای آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس و دریای عمان به عنوان بزرگترین منابع انرژی جهان و دسترسی آسان به سرزمین اصلی ایران از بزرگترین فرصت ها و مزیت‌ها برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی برخوردار است.

وی با بیان اینکه ارتباط چند وجهی حمل و نقل از طریق هوا، زمین و دریا، واقع شدن در امن ترین و نزدیکترین مسیر به بازارهای جهانی بخش دیگری از مزیت‌های منطقه آزاد چابهار است، گفت: تسهیلات و مزیت‌های قانونی زیادی برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار در نظر گرفته شده که از آن جمله ضمانت سرمایه گذاری ها بر اساس قانون تشویق و حمایت سرمایه گذاری خارجی در ایران و امکان انتقال ۱۰۰ درصد سرمایه و سود حاصل از فعالیت اشخاص ثبت شده خارجی به خارج از کشور است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: معافیت مالیاتی ۱۰۰ درصدی بر درآمد و دارایی به مدت ۲۰ سال و قابل تمدید، معافیت ورود ماشین آلات و مواد اولیه مصرفی واحدهای تولیدی از عوارض ورودی گمرکی، آزاد بودن صادرات محصولات تولیدی هر منطقه از مقررات عمومی صادرات و واردات و معافیت گمرکی محصولات تولیدی واحدهای صنعتی منطقه برای صدور به سرزمین اصلی به میزان ارزش افزوده در استفاده از مواد اولیه داخلی از دیگر مزایای در نظر گرفته شده است.

نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورای توسعه سواحل مکران همچنین از پروژه‌های در حال اجرا سواحل مکران بازدید و در جریان آخرین وضعیت ساخت آنها قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.