مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: 22 هزار و 433 تن فرآورده دامی از آذربایجان غربی به استان‌های دیگر صادر شده است.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی شهرام دیلمقانی اظهار داشت: این فراورده‌ها شامل مرغ زنده و گوشت مرغ، گوشت گاو و گوسفند، عسل، شیر، ماهی، پودر گوشت، آلایش خوراکی و غیرخوراکی و پی خام است.
وی افزود: در این مدت 48 هزار جلد پوست خام گاوی و گوسفندی، 49 هزار راس دام زنده، نزدیک یک و نیم میلیون بچه ماهی، 144 هزار کندوی زنبور عسل، حدود 13 میلیون جوجه یک روزه و 20 هزار تن تخم‌مرغ خوراکی نیز پس از بازرسی‌های بهداشتی ـ قرنطینه‌ای لازم و صدور گواهی حمل بهداشتی به استان‌های دیگر کشور از آذربایجان غربی صادر شده است.
وی 19 استان کشور از جمله استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، البرز و اصفهان را مقصد فرآورده‌های ارسالی دامی از این استان عنوان کرد.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی همچنین از ترانزیت 10 هزار تن فرآورده دامی از قرنطینه مرزی بازرگان در 9 ماهه امسال خبر داد و اظهار داشت: این محصولات از طریق مرز رسمی بازرگان در شمال استان به شش کشور مختلف ترانزیت شده است.
دیلمقانی، آذربایجان غربی را پل اقتصادی کشورهای غربی و آسیایی در زمینه ترانزیت فرآورده‌های دامی دانست و گفت: این فرآورده‌ها از کشورهای ترکیه، اسپانیا، آمریکا، برزیل، آلمان، مصر، اکراین و اتریش وارد شده و پس از بازدیدهای بهداشتی به کشورهای جمهوری آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، عراق، افغانستان و منطقه آزاد کیش ترانزیت شده است.
وی در ادامه گفت: 59 تن ماهی منجمد از آذربایجان غربی از طریق گمرکات رسمی و بازارچه‌های پیله‌وری مرزی به خارج از کشور صادر شده است .
دیلمقانی اظهار داشت: در طول 9 ماهه سال 90 بالغ بر 59 تن و 750 کیلوگرم ماهی منجمد، یک میلیون و 923 هزار و 700 قطعه جوجه یک روزه، 187 هزار و 800 عدد تخم‌مرغ نطفه‌دار، 5 هزار و 800 کندوی زنبور عسل، 655 هزار و 500 قطعه ماهی تزئینی، 7 هزار بچه ماهی، 121 تن دونر گوشت و مرغ، یک هزار و 750 قطعه مرغ و 355 رأس دام زنده (گاو و گوساله)، عسل 42 هزار و950 کیلوگرم، خوارک دام 210 هزار کیلوگرم، پنجه‌بای مرغ 36 تن پس از کنترل‌های بهداشتی و انجام آزمایشات لازم و صدور گواهی حمل بین‌المللی به کشورهای عراق و جمهوری خودمختار نخجوان صادر شده است. /ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.