نیاز کود اوره در استان گلستان ۳۰۰ هزار تُن است

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: بر اساس استانداردهای جهانی و شرایط آب وخاک، نیاز کود اوره دراستان گلستان ۲۰۰ الی۳۰۰ هزار تُن است که تنها ۱۳۰هزار تُن تخصیص می یابد.

سید صمد ضیایی با اشاره به آمار اعلام شده پیرامون میزان تأمین کود اوره در استان گلستان،گفت: امسال میزان ابلاغی تأمین سالیانه کود اوره در استان گلستان ۱۳۰ هزار و۹۸۳ تن بوده است که این رقم بیش از ۷۰ درصد از سهمیه ابلاغی سالیانه انواع کود‌های شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه بوده و ۳۰ درصد دیگر مربوط به کود‌های فسفاته و پتاسه است.

او  با اشاره به اینکه میزان تأمین کود اوره در سطح گلستان تاکنون ۳۴ هزار و ۳۶۰ تن بود، افزود: سهمیه شهرستانی ابلاغی برای کشت بهاره و تابستانه بدون هیچ مشکلی تأمین و توزیع شد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان با تاکید بر اینکه این موفقیت در حالی به دست آمده است که همزمان با شروع کشت قراردادی نیز در سطح استان آغاز شده است، گفت: بیش از ۱۱ هزار تن در انبار‌های استان ذخیره سازی انجام شده است.

او  با بیان اینکه بر اساس استاندارد‌های جهانی و شرایط آب و خاک، نیاز کود اوره در استان گلستان ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تُن است که تنها ۱۳۰ هزار تُن به استان گلستان تخصیص داده می‌شود، افزود: به همین دلیل مصرف کود اوره در استان گلستان از استاندارد‌های جهانی کمتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار