مدیرعامل صندوق توسعه و احیا اماکن تاریخی در سفر به استان اردبیل از ارائه بسته مزایده خانه‌های تاریخی این استان با هدف احیا این بناها در آینده نزدیک خبر داد.

شهاب طلایی مدیرعامل صندوق توسعه و احیا اماکن تاریخی در سفر به استان اردبیل گفت: بسته‌ای از خانه‌های تاریخی استان اردبیل با هدف احیای این بناها تا آخر تابستان به مزایده گذاشته می‌شود.

او افزود: هدف صندوق توسعه، احیای بناهای تاریخی است و ما در وهله اول به دنبال سودآوری برای دولت نیستیم و می‌خواهیم که با تسهیل واگذاری این بناها به بخش خصوصی به هدف خود یعنی حفظ و احیا بناهای تاریخی دست پیدا کنیم.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا اماکن تاریخی تاکید کرد: اردبیل یک مجموعه ثبت جهانی دارد که احیا و بهره‌برداری از سایر خانه‌ها و اماکن تاریخی این شهر می‌تواند پکیج مناسبی را در اختیار گردشگران و علاقمندان به جاذبه‌های تاریخی قرار دهد.

طلایی با اشاره به اهمیت تعریف کاربری درست برای این بناها، گفت: برای ما در این خصوص نظر استان بسیار مهم است چرا که اداره کل میراث‌فرهنگی استان با شناخت کافی از بافت اجتماعی و فرهنگی محلات می‌تواند مناسب‌ترین کاربری را برای این بناها تعیین کند.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا اماکن تاریخی ادامه داد: در این سفر به استان اردبیل از ۲۲ بنای تاریخی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارند بازدید کردیم و توجه استان به این میراث‌فرهنگی قابل تقدیر است که سعی می‌کنیم با مشارکت بخش خصوصی این بناها را احیا کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار