مرکز مهارت‌های تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به بهره برداری رسید.

رئیس مرکز مهارت‌های تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: این مرکز به منظور آسان سازیِ آشناییِ فن آفرینان، گروه‌های دانشجویی و دانش آموختگانِ مهندسی پزشکی با فناوری و تولید این تجهیزات در زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع به بهره برداری رسید.

فرزانه کلاهدوزان اضافه کرد: از ظرفیت تجهیزاتی که در بیمارستان‌ها غیر قابل استفاده هستند، مثل دستگاه‌های رادیولوژی، سونوگرافی و اتاق جراحی هم در این مرکز مهارتی برای فعالیت‌های تحقیقاتی و مهندسی معکوس استفاده می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه روندِ تولید علم در کشور الان مناسب است، ولی باید افزایش یابد، گفت: سرعت تولید علم در عرصه پزشکی حدود هشت و ۳۳ صدم است و در جایگاه ۱۵ تولید علم در دنیا قرار داریم.

یونس پناهی اضافه کرد: از دانشجویان در حوزه پژوهش و از دانشمندانِ یک درصد و پژوهشگران مراکز تحقیقاتی به طور ویژه حمایت می‌کنیم.

او  با بیان اینکه فعالیت تحقیقاتی و پژوهشی کشور را در حوزه سلامت به نیاز‌ها گره زده ایم، گفت: نیاز‌های کشور را در حوزه مواد اولیه، دارو، تجهیزات مصرفی و پزشکی برآورد و به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ و تأکید کرده ایم در این بخش‌ها برای تبدیل علم به فناوری، فعالیت‌های پژوهشی داشته باشند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در کشور، حدود ۸۰۷ مرکزِ تحقیقاتِ دانشگاهی، ۳۹ مرکز تحقیقات غیر دانشگاهی و ۴۰ مرکز تحقیقات غیر دولتی و بیش از صد مرکز تحقیقاتیِ در حال اخذِ مجوز در حوزه سلامت فعالیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.