استاندار چهارمحال و بختیاری با حضور میدانی در روستای بارده روند اقدامات انجام شده برای این منطقه سیل‌زده پس از یک‌سال را پیگیری کرد.

فرماندار بن در حاشیه بازدید استاندار چهارمحال و بختیاری از مناطق آسیب دیده بارده بر اثر سیل پارسال گفت: وضعیت ناشی از جاری شدن این سیل در روستای بارده شهرستان بن با مدیریت جهادی کنترل شد.

رضا علی‌بیگی افزود: اعتبارات مطلوبی برای جبران بخشی از خسارت‌ها پرداخت شد و با تخصیص قیر رایگان هم به‌زودی تمام کوچه‌های روستای بارده آسفالت می‌شود.

وی با اشاره به لایروبی مسیل‌ها و سیل‌بند‌ها به‌صورت جهادی گفت: برای بازسازی سد خاکی بارده ۶۰ میلیارد ریال تامین اعتبار شد که کافی نیست.

وی یادآور شد: همچنین ۸۶ واحد احداثی در روستای بارده با پرداخت تسهیلات ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مرحله ساخت قرار دارد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری هم گفت: پُل قدیمی، حمام و قلعه تاریخی بارده در سیلاب سال گذشته خسارت دید.

علیرضا جیلان افزود: خوشبختانه در این سیلاب خسارتی به بنا‌های تاریخی بارده وارد نشد.

وی گفت: این بنا‌های تاریخی از سوی مشاور مرمتی کارشناسی شده و در سامانه ستاد به مزایده گذاشته شده‌اند، اما هنوز پیمانکاری مشخص نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار