عضو شورای شهر شیراز، آرامستان دارالسلام را دارای قابلیت تبدیل به جاذبه گردشگری دانست و از مسئولان درخواست کرد که برای احیاء و بازسازی آن همراه و حامی مدیریت شهری باشند.

سخنگو شورای شهر شیراز در نطق قبل از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شیراز، با اشاره به اینکه در مدیریت شهری، نماد شورا در حفظ حرمت و جایگاه ریاست شورا و در شهرداری در حفظ حرمت و جایگاه شهردار تجمیع و متجلی می‌شود، عنوان کرد: از این رو لازم و ضروری است که حرمت‌های متقابل از طرف همگان حفظ و صیانت شود و چنانچه اختلاف نظری وجود دارد می‌بایست در جلسات همدلی، همگرایی و همراهی مطرح و حل و فصل شود.

محمدرضا هاجری گفت:کشاندن اختلاف نظر‌ها به افکار عمومی، همچون سوهان روحی است که بار پُر بهای مدیریت شهری را که اینک در میانه میدان موفق و سربلند است، بر زمین می‌ریزد. 

او تصریح کرد: جریان‌ها و باند‌های سیاسی خارج از شورا چنانچه منافع و مصلحت شهر برایشان اهمیت دارد، دست از تحمیل نظرات ناصواب و دوقطبی سازی سیاسی کاذبانه بردارند وگرنه بیشتر رسوا می‌شوند. 

هاجری گفت: شورا و شهرداری انقلابی پای کار در شهر فارغ از بازی‌های سیاسی با خلوص نیت و صفای دل، همدل و همراه فقط روی منافع و مصلحت شهر متمرکز شده تا ایمان و امید مردم را تقویت نموده، اجازه نخواهند داد منافع و مصلحت شهر قربانی القائات بازیگران سیاسی شود.

عضو شورای شهر شیراز در ادامه بیان کرد: شورا و شهرداری شیراز با لحاظ کردن بودجه ۴ میلیارد تومانی برای مرمت، بهسازی و بازسازی مسجد جامع عتیق، این مسجد تاریخی، میراثی و ارزشی را از بن بست خارج و به جایگاه رفیع، پر جاذبه و معنوی خود باز گردد. 

هاجری ابراز امیدواری کرد که اوقاف و میراث فرهنگی هم به وظایف ذاتی خود نسبت به این مسجد عمل کند تا شاهد ترک فعل نبوده و فضای معنوی و حال و هوای انقلابی با سرعت و سبقت به این بنای افتخار آمیز برگردد و جایگاهی همچون مسجد گوهر شاد در حرم رضوی را در سومین حرم پیدا کند.

او گفت: از نماینده ولی فقیه در فارس، استاندار فارس و نمایندگان شیراز درخواست دارم با پیگیری برگزاری جلسه همدلی و هماهنگی میان شورا و شهرداری، میراث فرهنگی و اوقاف، سرنوشت آرامستان بزرگ دارالسلام را به سمت و سوی احیاء و بازسازی پر جاذبه رقم زنند. 

به گفته هاجری این آرامستان، افتخار شهر بوده و بعد از وادی السلام نجف، میراث معنوی شهر است که می‌تواند پر رونق‌تر از تخت فولاد اصفهان باشد. 

او گفت: اما امروز آرامستان تبدیل به پاتوق و گورخوابی معتادین متجاهر شده است و سال‌ها است طرح باز آفرینی آماده شده، اما ساکت و راکت با بی خیالی محض شاهد خاک خوری در بایگانی‌ها هستیم.

سخنگو شورای شهر شیراز با اشاره به ضرورت مدیریت آب، بویژه مصرف بیان کرد: گسترش تصفیه خانه‌های محلی و استفاده از پساب‌ها در بوستان‌ها ‏و باغات سرسبز شیراز، ضرورت مضاعف دارد تا از آب شرب برای آبیاری استفاده نشود. 

هاجری افزود: متأسفانه در گزارشات آمده است ‏خراسان رضوی، فارس و کرمان در طول چهاردهه، رکورددار استفاده از آب‌های زیر زمینی بوده اند. همین استفاده بی رویه، ‏استان‌های اصفهان، تهران، یزد، فارس، خراسان رضوی، کرمان و همدان را با فرونشست زمین و فروچاله‌های متعدد مواجه ‏ساخته است. 

به گفته او، فارس سال‌ها رتبه اول گندم و رتبه سوم برنج را داشته، حال که با کمبود آب ‏های زیر زمینی و مشکل فرونشست زمین مواجه شده است، می‌بایست مورد توجه و حمایت ویژه قرار گیرد تا جبران مافات ‏شود. ‏

هاجری با اشاره به انتقال بخشی از آب خلیج فارس به فارس و شیراز، گفت: این اقدام گوشه اندکی ازاین خسارت را جبران خواهد کرد، مجمع نمایندگان ‏مجلس می‌بایست پیگیری نموده تا در این مرحله سرعت و سبقت در انتقال صورت گیرد. ‏

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بر اساس آخرین آمارها، درآمد از طریق گردشگران خارجی به ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسیده و آمار ورود گردشگران ‏خارجی در ۳ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ رکورد سال ۱۴۰۱ را شکست.

هاجری تصریح کرد: سهم فارس و شیراز از این درآمد چقدر است؟ زیر ساخت ‏های این حوزه و وضعیت موجود، با بودجه‌های ملی می‌بایست تکمیل شود. چگونه وضع موجود اصلاح، تکمیل و به روز خواهد ‏شد؟ گزارش در این رابطه در شیراز امیدوار کننده نیست و باید به سوی امیدواری در عمل گام برداشت تا ترک فعل‌ها جبران ‏شود. ‏

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
تو روخدا دست از سر مرده ها بردارید اونحا رو دیگه تبدل به مکان بی دین و ایمانها نکنید بذارید مرده ها راحت باشند فردا زنان و مردان بی دین وایمان باید برند اونجا جولان بدن
Iran (Islamic Republic of)
م د
۰۷:۳۷ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
زنده ها در حسرت خرید یک کیلو گوشت ومرغ موندن اونوقت مردک پیشنهاد گردشگری کردن دارالسلام رو میدن به فکر زنده ها باشین اگر راست میگین صافش کنید در اختیار مسکن ملی بگذارید تا چهارتا بدبخت صاحب خونه بشن اینقدر به فکر هزینه کردن بابت اینطور جاها نباشین که بعد هم از دور و برش خودتون بخورین