یک فروند بالگرد برای اطفای حریق جنگل‌های لرستان اختصاص یافت

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: یک فروند بالگرد برای اطفای حریق جنگل‌های استان اختصاص یافت که در این راستا حوضچه‌های آبگیری و سایر زیرساخت‌های مورد نیاز ایجاد می‌شود.

 " علی سالاروند"  مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان روز چهارشنبه بیان کرد: ۶ فروند بالگرد برای مناطق حفاظت شده ۶ استان حادثه خیز کشور به سازمان حفاظت محیط زیست تخصیص یافته است که با پیگیری‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان یکی از این بالگرد‌ها به لرستان اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: برای تحویل این بالگرد، حوضچه‌های آبگیری در نقاط بحرانی و مناطق حفاظت شده استان ایجاد می‌شود که در این خصوص ۲ نقطه در «سراب رفتخان» و یک سد خاکی در شهر ویسیان جهت آبگیری جانمایی و مشخص شده است.

سالاروند اظهار داشت: برای رعایت شرایط قانونی و فنی، در زمان جانمایی حوضچه‌های اطفا حریق طی تماس با وزرات دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، الزامات فنی دریافت شد و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذیصلاح، این الزامات ملاک عمل قرار گرفت در نهایت موضوع احداث حوضچه‌ها با هماهنگی فرمانداری چگنی پیگیری و نهایی شد.

وی ادامه داد: این اقدام مهم در کوتاه‌ترین زمان ممکن در شهرستان چگنی که از کانون‌های حریق استان می‌باشد انجام می‌شود و با ایجاد حوضچه‌های اطفا حریق زمینه برای تسریع در تحویل این بالگرد فراهم خواهد شد.

امسال بیش از ۷۰۰ هزار هکتار جنگل و مرتع لرستان طعمه حریق شده است.

 

برچسب ها: بالگرد ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.