وزارت دفاع روسیه از رزمایش بزرگ دریایی خود در دریای بالتیک خبر داد.

پیوستن فنلاند به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و تلاش سوئد برای پیوستن به این نهاد نظامی، بعلاوه حضور کشور‌هایی همچون استونی، لتونی، لیتوانی و لهستان در مجاورت دریای بالتیک که همگی عضو سازمان ناتو هستند خطری بزرگ برای روسیه‌ای است که اکنون درگیر جنگ اوکراین شده است. از این رو، مسکو به دنبال نشان دادن آمادگی نظامی خود در دریای بالتیک در مقابل ائتلاف نظامی غرب است. 

به گزارش تله تریدر، وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد رزمایش بزرگ دریایی خود در دریای بالتیک را آغاز کرده است. 

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی این نهاد، در این رزمایش دریایی ۳۰ کشتی نظامی، ۲۰ کشتی پشتیبانی، ۳۰ هواپیمای نظامی واحد نیروی دریایی و بیش از ۶ هزار نیروی نظامی حضور دارند. 

در طول این رزمایش نظامی اقدامات لازم به منظور حفاظت از خطوط دریایی، جابه جایی نیرو‌ها و ادوات نظامی و حفاظت از سواحل تمرین خواهد شد. در مجموع نیروی دریایی روسیه قرار است ۲۰۰ تمرین رزمی را در این رزمایش به اجرا درآورده و از تسلیحات جنگی استفاده کند. 

گرچه اوکراین در دریای بالتیک سواحلی ندارد، اما روسیه به دنبال آن است که با انجام این رزمایش دریایی علاوه بر نشان دادن توان رزمی خود به ائتلاف ناتو، تمرین‌های نظامی لازم برای افزایش آمادگی نیروی دریایی خود به منظور انجام اقدامات مشابه در دریای سیاه را انجام دهد. 

دریای بالتیک همان دریایی است که خط لوله نورد استریم روسیه از بستر آن گاز این کشور را به آلمان صادر می‌کرد و در ماه سپتامبر سال گذشته طی یک عملیات خرابکاری منهدم شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار