تلاش کنست برای اجرای عملی طرح الحاق کرانه باختری به فلسطین اشغالی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از تلاش کنست برای اجرای عملی طرح الحاق کرانه باختری به فلسطین اشغالی از طریق تصویب پنهانی قوانین مربوط به آن پرده برداشتند.

روزنامه عبری هاآرتص روز چهارشنبه نوشت کنست رژیم صهیونیستی به تلاش برای تصویب قوانین قضایی یا کودتای قانونی اکتفا نکرده است بلکه قوانینی تصویب می‌کند که به نفع احزاب ائتلافی بخصوص احزاب راست افراطی است و به الحاق عملی کرانه باختری و تلاش‌ها برای تضعیف تشکیلات خودگردان فلسطین کمک می‌کند. کنست همچنین قوانین برای محدود کردن فعالیت فلسطینیان و تهدید اعراب داخل اسرائیل را تصویب می‌کند.

هاآرتص افزود: کنست کنونی اینگونه قوانین را به صورت گام به گام و تدریجی تصویب می‌کند. بر همین اساس اصلاحیه قانون قطع ارتباط را که بر ادامه بقای شهرک‌های تخلیه شده در سال ۲۰۰۵ در شمال کرانه باختری تاکید می‌کند، تصویب کرد و علاوه بر این قانون مشروعیت بخشی به شهرک‌ها را نیز به تصویب رساند.

کنست همچنین توجه خود را بر قوانینی متمرکز کرده است که هدف آن‌ها تضعیف مالی تشکیلات خودگردان فلسطین است و در آخرین روز از فعالیت خود قبل از آغاز تعطیلات تابستانی هم قانونی را در شور اول به تصویب رساند که به خانواده‌های کشته شدگان اسرائیلی در حملات اجازه می‌دهد علیه تشکیلات خودگردان فلسطین شکایت کنند.

قانون غرامت برای قربانیان جرائم نیز که شامل حملات فلسطینیان و محروم کردن زندانیان فلسطینی از مزایای مالی و مزایای دریافتی از تشکیلات خودگردان فلسطین و پرداخت غرامت حدود ده میلیون شکل به خسارت دیدگان از حملات می‌شود نیز در شور اول تصویب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار