شهردار شیراز موضوع المان‌سازی را به‌عنوان یکی از وظایف اصلی سازمان سیما و منظر برشمرد و تأکید کرد: شهر سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران با نصب تمثال‌های جدید به عطر شهدا مزین می‌شود.

محمدحسن اسدی طی جلسه شورای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، تأکیدات رهبر معظم انقلاب را به‌عنوان تکلیف عمومی پیرامون اهمیت درختکاری و ایجاد و تقویت فضای سبز شهری موردتوجه قرار داد.

او با تأکید بر این موضوع که خزانه گل و گیاه شهرداری شیراز باید تقویت شود، بیان کرد: یکی از هویت‌های این کلان‌شهر، استوار بر ظرفیت‌های ارزشمند فضای سبز شهری است و در این راستا باید اقدامات مؤثری در حفظ و گسترش آن انجام شود.

اسدی موضوع المان‌سازی را به‌عنوان یکی از وظایف اصلی سازمان سیما و منظر برشمرد و تأکید کرد: یکی از رسالت‌های اصلی سازمان سیما و منظر، ساماندهی تمثال شهدا است و در این راستا از ظرفیت هنرمندان و کارشناسان متبحر بهره برد و عموم جامعه را دعوت به مشارکت کرد.

شهردار شیراز گفت: با تداوم نصب تمثال شهدا، این کلان‌شهر «شهر سومین حرم اهل‌بیت (ع)» را به عطر شهدا مزین می‌کنیم.

او همچنین خواستار توجه بیشتر و به‌روزرسانی نورپردازی سطح شهر شد و اظهار کرد: دستاورد این فعالیت‌ها موجب تقویت زیبایی فضای بصری شهر و رضایت شهروندان می‌شود و از سویی؛ بهره‌برداری از آب‌نمای موزیکال مستقر در بوستان آزادی، زیباسازی، رنگ‌آمیزی و بهسازی نورپردازی زیرگذر‌ها به‌عنوان تکالیف سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری است.

اسدی با اشاره به طرح هوشمند سازی آبیاری درختان نیز گفت: درزمانی که تمام کشور با مشکل کمبود آب مواجه هست، طرح هوشمند سازی آبیاری درختان و راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های محلی از پروژه‌های کارآمد در تأمین منابع آب و گسترش فضای سبز شهری است.

حمید کشتکار، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز نیز با ارائه توضیحاتی در خصوص گزارش عملکرد و اهداف آتی سازمان، به پیشبرد طرح ساماندهی تمثال شهدا، طراحی و ساخت المان‌های متناسب با فضای شهر، حفظ و توسعه فضای سبز و کاشت گیاهان مناسب با اقلیم این کلان‌شهر بدون نیاز به آبیاری در ارتفاعات شیراز، لایه‌روبی و احیای قنوات و چاه‌های موجود و اقدامات اجرای ادامه طرح کمربند سبز شیراز اشاره کرد.

او با اشاره به ساخت و رونمایی از المان‌های عاشورایی در سطح شهر گفت: فضاسازی شهری نقش ارزنده‌ای در ارتقای روحیه شهروندان دارد و با درک این موضوع برنامه‌های متعددی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار