رئیس جمعیت هلال احمر از اعزام ۴ هزار پزشک و ارسال ۴۰۰ تن دارو به عراق ویژه ایام اربعین خبر داد.

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ۲ هزار پزشک و متخص جهت شرکت در کنگره سلامت در اربعین ثبت نام کرده‌اند و این کنگره ملی و بین المللی است.

وی افزود: اهمیت برگزاری این کنگره تا جایی است که پیام‌هایی را رئیس و دبیرکل صلیب سرخ جهانی صادر کرده و اهداف اصلی برگزاری کنگره هماهنگی بین بخشی و انسجام بین گروه‌ها جهت ارائه خدمات به زائران، تقویت دیپلماسی سلامت، شناسایی ظرفیت‌های مورد نظر، برجسته سازی جنبه‌های علمی و عملیاتی اربعین و بروزرسانی و افزایش آگاهی مردم است.

کولیوند گفت: محورهای کنگره، بیماری‌های شایع و سوانح و حوادث اربعین، پرستاری، آموزش و پژوهش، مدیریت تجمعات انبوه، مباحث کلی نوین سلامت و… است و برگزاری کنگره جهت تقویت بنیه علمی پزشکی حائز اهمیت است.

وی افزود: تقویت دیپلماسی کشورهای اسلامی و شناسایی ظرفیت‌های موجود و تقویت مشارکت مردمی از اهداف این کنگره است. نباید به کنگره به عنوان یک برنامه موقت و چند روزه نگاه شود. بلکه حاصل آن در ابعاد بین‌المللی باید در بهره مندی امت اسلامی و جامعه بشری از دستاوردهای مدیریت سلامت در تجمعات عظیم دینی و اجتماعی کمک کند. این حرکت مقدس برای تقویت بنیه علمی و مستندسازی و ارائه توصیه‌های دانش محور که موجب ارتقای خدمت رسانی در اربعین شود مهم است.  

کولیوند گفت: امسال جامعه سلامت با همکاری جمعیت هلال احمر و با پرچم ما در کشور عراق خدمات سلامت ارائه می‌دهد. بیش از ۴۰۰۰ نفر پزشک در این ایام حضور دارند. بیش از ۳۰۰ یا ۴۰۰ تن دارو و تجهیزات تدارک دیده شده و ۸۰ دستگاه آمولانس، ۵ دستگاه اتوبوس آمبولانس و خودروهای نجات به عراق اعزام می‌شود و مجوز پرواز بالگردهای جمعیت هلال احمر در خاک عراق با همت وزیر کشور عراق اخذ شده است.  

وی تاکید کرد: کنگره بعدی اربعین در شهر کربلا برگزار می‌شود تا آخرین هماهنگی‌ها صورت گیرد. درباره بیماری‌های شایع در اربعین و حوادث و سوانح این زمان باید صحبت و فکر شود و برای آنها برنامه ریزی کنیم. بهداشت، پرستاری، آموزش، پدافند غیرعامل و... بسیار مهم است 

برچسب ها: سفر عتبات ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار