هاشمی گفت: توسعه و پیشرفت استان به مدد طرح های دانش بنیان و فناورانه جهاددانشگاهی سرعت گرفته است.

هاشمی در جلسه توسعه اقتصاد دانش بنیان استان سمنان گفت: محصولات و طرح های دانش بنیان جهاددانشگاهی بسیار خوب و ارزشمند است و با هدف رفع مشکلات و توسعه استان ارائه شده است.

هاشمی اذعان داشت: جهاددانشگاهی به عنوان الگو و نماد پیشرفت و توسعه در کشور در حوزه های مختلف، آموزشی، پژوهشی، علمی، تحقیقاتی و فرهنگی در جامعه معرفی شده است و این نشان دهنده اعتماد به جوانان و نیروی جوان و متخصص در کشور است.

هم چنین رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از تولید ۶ محصول دانش بنیان در قالب طرح فناورانه  خبر داد و گفت: ۶ طرح فناورانه و دانش بنیان توسط محققین و پژوهشگران جهاددانشگاهی استان، در حوزه معدن و خدمات تخصصی کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست ارائه شده است که در این بین دو طرح فناورانه، به عنوان طرح شاخص ملی از سوی جهاددانشگاهی کشور انتخاب شده است.

  علی منصفی راد،   افزود: دو طرح فناورانه شامل کود گرانول آهسته-رهش حاوی ترکیبات مغذی و کانی های معدنی جهت اصلاح بستر و کاهش شوری خاک و تولید مالچ معدنی زیست سازگار به منظور تثبیت خاک و کنترل ریزگرد، نمونه‌های اولیه این محصولات تهیه و تولید شده و مقدمات تولید انبوه آنان نیز فراهم شده است.

منصفی راد ادامه داد: ۴ طرح جدید دانش بنیان و فناورانه در حوزه محیط زیست، کشاورزی و منابع طبیعی بر پایه مواد معدنی که از مزیت ها و ظرفیت های غالب استان سمنان است در سال ۱۴۰۲ سال مهار تورم و رشد تولید تهیه شده و اجرا می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.