در دیدار با وزرای دولت سوریه مطرح شد؛

تاکید رئیسی بر اجرایی شدن کامل توافقات میان ایران و سوریه

رئیسی در دیدار با وزرای خارجه، اقتصاد و تجارت خارجی و ارتباطات و فناوری سوریه بر اجرایی شدن کامل توافقات میان دو کشور تاکید کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان بعد از ظهر سه‌شنبه در دیدار «فیصل مقداد»، «محمد سامر الخلیل» و «ایاد الخطیب» وزرای امور خارجه، اقتصاد و تجارت خارجی و ارتباطات و فناوری جمهوری عربی سوریه، با اشاره به توافقات حاصل از سفر اردیبهشت ماه خود به دمشق، بر اجرایی شدن کامل توافقات صورت گرفته در این سفر به ویژه در بخش اقتصادی و تجاری تاکید کرد.

رئیس جمهور با تجلیل از ایستادگی و مقاومت تاریخی دولت و ملت سوریه در برابر فتنه‌ها و تهاجم همه جانبه ۱۲ ساله علیه این کشور، پیام مهم دیدار روسای جمهوری اسلامی ایران و سوریه در دمشق را پیروزی بزرگ جریان و رویکرد مقاومت توصیف کرد و گفت: امیدوارم علاوه بر اجرایی شدن کامل توافقات صورت گرفته، در آینده نزدیک شاهد گام‌های بعدی توسعه هر چه بیشتر روابط میان دو کشور نیز باشیم.

در ادامه این دیدار «فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه سفر هم‌زمان ۳ وزیر سوریه به جمهوری اسلامی ایران را ابتکار «بشار اسد» برای نشان دادن عمق روابط راهبردی فیمابین عنوان کرد و با بیان اینکه فضای این سفر با تمام سفر‌های پیشین به ایران متفاوت بوده است، گفتگو‌های اقتصادی برای اجرایی شدن توافقات صورت گرفته میان دو کشور را بسیار مثبت، روان و مبتنی بر روابط عمیق توصیف کرد.

وزیر خارجه سوریه همچنین ضمن ارائه گزارشی تفصیلی از آخرین تحولات این کشور، پیمودن مسیر واحد مقاومت از سوی ایران و سوریه را جلوه‌ای درخشان از اشتراکات دو کشور برشمرد و با بیان اینکه محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران نشان داد می‌تواند هر توطئه‌ای علیه منطقه را به شکست بکشاند، از مقام والای همه شهدای مقاومت به ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تجلیل کرد.

در این دیدار همچنین وزاری «اقتصاد و تجارت خارجی» و «ارتباطات و فناوری» سوریه نیز گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته در زمینه اجرائی شدن توافقات در حوزه‌های مختلف ارائه نمودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
یک میلیارد و هشتصد میلیون یورو بدهی عراق به ایران پرداخت شده کجا رفت؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۱ مرداد ۱۴۰۲
آقای رئیس جمهور در مورد توافقات شعارهای انتخاباتی نظری ندارید . بازار مسکن خودرو تورم معیشت مردم خوب نیست . کاش کمی از سطح جامعه خبر داشتید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
چی شد؟؟؟ دلار باز داره بال درمیاره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
تاکید بر بازسازی کامل سوریه البته با پول بیت المال مردم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
توافقات !!!! توافق یعنی ما پول بدهیم انها خرج کنند شکایتم نکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
سلام بر دولت محترم و محبوب.
بنده با بررسی صحیح و علمی وقايع آموزشکده فنی و حرفه ای پسران شهرکرد برای مرتبه ۱۰ ام نتیجه عدم رعایت موازین فنی و حرفه ای را محاسبه نمودم که با تشخیص اشتباه پزشکی تلاش برای مخفی نمودن جنایت بوده است. از دولت نیز انتظار کمک میباشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
منظور این رییسی از اجرای کامل توافقات بین سوریه و ایران یعنی حرام کردن بیشتر بیت المال در این کشور عرب که تا الان هیچ منفعتی برای ما نداشته؟
آخرین اخبار