پارلمان تونس در حال مطالعه پیش نویس قانونی است که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را جرم انگاری می‌کند.

کمیته حقوق و آزادی‌ها در پارلمان تونس در حال مطالعه پیش نویس قانونی است که خواستار «جنایی» کردن عادی سازی روابط با «اسرائیل» است.

به گزارش المیادین، پارلمان تونس روز دوشنبه اعلام کرد که کمیته حقوق و آزادی‌ها مطالعه پیش نویس قانونی را آغاز کرده است که خواستار جرم‌انگاری عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

این کمیته یک قرائت اولیه را در مورد اهمیت پیش نویس قانون برای مردم تونس و حمایت بی قید و شرط آن از آرمان عادلانه فلسطین ارائه کرد.

در آگوست ۲۰۲۲، وزارت تجارت و توسعه صادرات تونس در پاسخ به گزارش‌های منتشر شده در مورد انجام مبادلات تجاری خود با رژیم صهیونیستی بر تعهد خود به مفاد "بایکوت" عربی "اسرائیل" مطابق با اصول اتحادیه کشور‌های عربی تاکید کرد.

تونس پس از جنگ ۱۹۴۸ تحریم سازمان یافته رسمی رژیم صهیونیستی را از طریق اتحادیه عرب آغاز کرد، در حالی که اجرای این تحریم از کشوری به کشور دیگر متفاوت بود.

وزارت امور خارجه تونس همواره تاکید کرده است که همه "شایعاتی که در مورد قصد تونس برای عادی سازی روابط با اسرائیل منتشر می‌شود، بی اساس است" و گفته است که نگران عادی سازی با "اسرائیل" نیست و تاکید کرده است که "موضع این کشور تحت تاثیر  تغییرات بین المللی قرار نمی‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار