فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت : پلیس برای مقابله با قاچاق سوخت و کالا در همه ابعاد جدی عمل کرده و نظارت‌های بیشتری بر روند مبادلات تجاری مرز‌ها اعمال می‌کند.

مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در حاشیه نشست با مدیرکل گمرک پرویزخان گفت : پلیس با دسترسی به اسناد مثبته کالا‌های صادراتی امنیت خاطری را برای تجار فراهم خواهد کرد.

وی گفت: اسناد مثبته گمرکی به اسنادی گفته می‌شود که مؤید ورود کالا به ترتیب مجاز آن به کشور، که برای ورود این کالا‌ها انجام تشریفات قطعی گمرکی در خصوص آن‌ها و ترخیص از گمرک با صدور سند و پرداخت کلیه وجوهی که منجر به ورود قطعی کالا می‌شود، انجام بگیرد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: در این دیدار بر روند مقابله با قاچاق سوخت بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد به طرف عراقی اعلام شود که رانندگان آن‌ها از خرید سوخت خارج از توزیع شبکه خودداری کنند، زیرا این کار جرم است.

حاجیان ادامه داد: برخورد و مقابله با هرگونه قاچاق از وظایف نیروی انتظامی است و پلیس باید فعل و انفعالات تجاری را برای مقابله با قاچاق کنترل کند و برای این کار نیاز به مشاوره گمرک داریم.

مدیرکل گمرک پرویزخان با بیان اینکه مرز طی ۲ سال گذشته بدون حتی یک روز تعطیلی به فعالیت خود ادامه داده است، گفت: تعامل خوبی با مدیران مرزی عراق داریم و این سبب شده تا شاهد رشد تجارت و رفع موانع صادراتی در این مرز باشیم.

قاسم مطلبی افزود: پرویزخان یک مرز بین المللی و راهبردی در حوزه مبادلات تجاری با عراق است، اما از نظر زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی در این مرز مشکلاتی وجود دارد.

مطلبی ادامه داد: با مساعدت مسئولان گمرک ایران بعد از زلزله سال ۹۶ و با هدف کمک به رونق تجارت در این مرز طرح جامع گمرکی با اعتبار ۸۲۰ میلیارد ریال شروع شد و بخشی از آن در محدوده ۱۴ هکتاری تخلیه و بارگیری کالا هزینه شد، اما تکمیل این طرح به دلیل مشخص نبودن مدیریت واحد در این مرز ناقص شد.

وی گفت: ارائه خدمات به تجار، رانندگان و فعالان این مرز باید متناسب با کارکرد‌های این مرز باشد.

مدیرکل گمرک پرویزخان با اشاره به پدیده موتورسوران سوخت بر گفت: قاچاق سوخت در این رابطه یک معظلی برای این مرز است و مقابله با آن نیازمند همکاری نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های مربوطه است هرچند که طی ماه‌های اخیر اقداماتی برای مقابله با این کار انجام شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.