رییس دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی گفت: این استان در ارزیابی عملکرد ۳۴ شورای فرهنگ عمومی استانهای کشور در سال ۱۴۰۱ بالاترین امتیاز و رتبه برتر را کسب کرد.

افشین تحفه گر افزود: با روی کارآمدن دولت سیزدهم بررسی و ارزیابی کیفی و کمی عملکرد شورا‌های فرهنگ عمومی در سراسر کشور مورد توجه قرار گرفت.

وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی به ریاست نماینده، ولی فقیه، نایب رییسی استاندار و دبیری رییس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، علاوه بر شورای استانی، ۲۸ شورای فرهنگ عمومی فعال در شهرستان‌های مختلف را در قالب دبیرخانه تحت پوشش دارد.

رییس دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی گفت: ارزیابی یاد شده شامل برپایی جلسات، اجرایی شدن مصوبات و شمار مصوبات در سال ۱۴۰۰ و مقایسه آن با سال ۱۴۰۱ بوده است.

تحفه گر افزود: ارزیابی‌های یاد شده حاکی از افزایش کمی و کیفی عملکرد شورای فرهنگی عمومی استان طی پارسال و در مقایسه با سال قبل از آن بود که امتیاز ۱۷۰ را نصیب خراسان رضوی کرد.

وی اضافه کرد: شورای فرهنگ عمومی تهران با فاصله رتبه دوم و استان‌های سمنان و فارس نیز در جایگاه‌های بعدی قرار داشتند البته ارزیابی‌ها نشان داد حدود نیمی از استان‌ها رتبه کمتر از ۱۰۰ را کسب کرده اند.

رییس دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی گفت: در حالی که شورای فرهنگ عمومی استان در سال ۱۴۰۰، ۷۵۵ مصوبه داشت این رقم در سال گذشته با افزایش ۵۰ درصدی به هزار و ۱۵۵ مصوبه افزایش یافت.

تحفه گر افزود: تعداد نشست‌های این شورا در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال قبل از آن ۳۰ درصد افزایش یافته و از همه مهم‌تر میزان اجرایی شدن مصوبات پارسال در مقایسه با سال ۱۴۰۰ رشدی ۸۰ درصدی داشته است.

وی ادامه داد: برنامه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی در سال جاری بر افزایش کیفیت مصوبات و اجرایی شدن آن‌ها و ارتباط بیشتر با بطن جامعه و همکاری بیشتر با دستگاه‌های متولی استوار شده است.

شورای فرهنگ عمومی در سال ۱۳۶۴، به منظور تعیین اهداف، سیاست‌گذاری و هدایت فرهنگ عمومی کشور، با وظایف مشخص شکل گرفت و به صورت رسمی از سال ۱۳۶۵ آغاز به کار کرد.

شورای فرهنگ عمومی به عنوان یکی از شورا‌های اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.