رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز نسبت به بروز گرمازدگی هشدار داد و گفت: با توجه به اعلام هواشناسی و افزایش دما در روز‌های آخر هفته، احتمال افزایش گرمازدگی در استان وجود دارد و شهروندان باید نسبت به پیشگیری از گرمازدگی آگاهی داشته باشند.

دکتر صیادی با بیان اعلام آمادگی کلیه مراکز درمانی البرز گفت: مراجعه به مراکز درمانی و تماس با اورژانس در خصوص گرمازدگی طی این روز‌های اخیر ۲۰ درصد افزایش داشته است. 

 
او  به گروه‌های در معرض خطر اشاره کرد و افزود: کودکان، سالمندان، افرادی که فعالیت زیاد بدنی، بیماری مزمن مثل فشار خون، دیابت دارند حتما توصیه‌های پیشگیری را رعایت کرده و در ساعات اوج گرما در فضای گرم قرار نگیرند
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: با مشاهده علایم گرمازدگی مانند افزایش دمای بدن، پوست داغ و خشک، تنفس سریع، سردرد و سرگیجه و بی حالی فورا با اورژانس تماس بگیرند. 
 
او به شهروندان توصیه کرد: آب زیاد مصرف شود و از نوشیدنی‌های کافیین دار مثل چای پرهیز و از لباس‌های نخی و رنگ روشن استفاده شود و افرادی که فعالیت‌های زیاد بدنی در محیط بیرون از منزل دارند مانند کارگران ساختمانی، رانندگان و  مراقبت‌های لازم تغذیه‌ای و محافظت از قرار گرفتن در برابر تابش مستقیم خورشید را در نظر داشته باشند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.