فروش امسال لامبورگینی به ۱۰ هزار خودرو می‌رسد

مدیرعامل خودروساز ایتالیایی لامبورگینی اعلام کرد: فروش محصولات این شرکت امسال به ۱۰ هزار خودرو خواهد رسید.

 از آنجایی که خودروسازی لامبورگینی افزایش سود و درآمد را در نیمه اول سال گزارش کرده است. به گفته مدیرعامل این شرکت، پیش بینی می‌شود این خودروساز امسال برای اولین بار ۱۰ هزار خودرو بفروشد.

این برند ایتالیایی، زیرمجموعه فولکس واگن آلمان بین ژانویه تا ژوئن، ۵۳۴۱ خودرو فروخت که ۴.۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت. ایالات متحده با تحویل ۱۶۲۵ خودرو بزرگترین بازار فروش لامبورگینی محسوب می‌شود.

استفان وینکلمن، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، گفت که به دلیل شرایط عدم اطمینان در بازار، از جمله در خصوص مواد خام، پیش بینی آسان نیست، اما افزود که فروش ۱۰ هزار خودرو در سال ۲۰۲۳ از اهداف عملیاتی این شرکت است.

لامبورگینی به لطف موفقیت شاسی بلند Urus خود که قیمت آن به حدود ۲۰۰ هزار یورو (۲۱۹ هزار دلار) می‌رسد، در سال‌های اخیر با تکیه بر تقاضای قوی تولید خود را افزایش داده است. بیش از ۹۲۰۰ خودرو در سال ۲۰۲۲ تحویل داده است. گفتنی است فراری، رقیب این شرکت سال گذشته بیش از ۱۳۲۰۰ خودرو تحویل داده است.

این شرکت اعلام کرد در نیمه اول، درآمد لامبورگینی با ۶.۷ درصد رشد به ۱.۴۲ میلیارد یورو و درآمد عملیاتی آن با ۷.۲ درصد افزایش به رکورد ۴۵۶ میلیون یورو رسیده است.

لامبورگینی تاکنون برای ورود به بخش خودرو‌های هیبریدی و الکتریکی سرمایه گذاری ۱.۹ میلیارد یورویی تا سال ۲۰۲۷ را تاکید کرده، اما انتظار می‌رود سرمایه گذاری‌های بیشتری ردر این زمینه انجام شود.

این خودروساز در اوایل امسال اولین مدل هیبریدی خود را به نام Revuelto ارائه کرد. خط تولید آن قرار است سال آینده با مدل خودروی Urus جدید و یک خودروی اسپورت جدید جایگزین شود. لامبورگینی قصد دارد اولین مدل تمام الکتریکی خود را در سال ۲۰۲۸ عرضه کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
این کارخونه و امثال اون که ماشیناشون ده برابر بقیه بنزین میسوزونن باید فورا تعطیل بشن
آخرین اخبار