مسکو وعده داده از ماه سپتامبر تامین سوخت نیروگاه هسته‌ای روپور در بنگلادش را آغاز کند. 

متخصصان هسته‌ای بنگلادش در مراکز آموزشی «روس‌اتم» آموزش دیدند. در اوایل تابستان، نمایندگان بنگلادش در «مدرسه مدیریت انرژی هسته‌ای پیشرفته فدراسیون روسیه-آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» شرکت کردند. همزمان، کار ساخت و ساز در نیروگاه هسته‌ای روپور با گذراندن مراحل آزمایش مونتاژ رو به پیشرفت است.

به گزارش یورونیوز، در اوایل ژوئیه یافس عثمان، وزیر علوم و فناوری بنگلادش اعلام کرد که تحویل سوخت هسته‌ای از روسیه به سایت هسته‌ای «روپور» از سپتامبر همین سال آغاز می‌شود و به نقل از رسانه‌های بنگلادش، این سوخت با هواپیما به داکا تحویل داده می‌شود و سپس از طریق جاده به سایت نیروگاه هسته‌ای منتقل خواهد شد. 

بخش زمینی این ماموریت لجستیکی، تحت کنترل ارتش بنگلادش خواهد بود. دوشنبه، الکسی لیخاچیوف، مدیرکل روس‌اتم نیز اعلام کرد که سوخت هسته‌ای نیروگاه «روپور» در ماه سپتامبر وارد بنگلادش خواهد شد. 

بنگلادش در حال ساخت بزرگترین نیروگاه هسته‌ای ۱۲.۶۵ میلیارد دلاری خود در «روپور» است. این نیروگاه با حمایت مالی ۹۰ درصدی روسیه ساخته شده است. 

 انتظار می‌رود نیروگاه هسته‌ای روپور، نیاز‌های رو به رشد برق این کشور را تامین کند و به توسعه اجتماعی و اقتصادی بنگلادش منجر شود. این نیروگاه قرار است در اواخر سال ۲۰۲۳ میلادی به بهره برداری برسد. این نیروگاه از دو واحد تشکیل شده است که هر واحد ظرفیت تولید ۱۲۰۰ مگاوات برق دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار