رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از راه اندازی کلینیک تشخیص سرطان پستان در مراکز بهداشت و درمان فارس خبر داد و بر اهمیت تقویت برنامه‌های غربالگری سرطان پستان تاکید کرد.

دکتر سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست کارگروه سرطان پستان کمیته دانشگاهی بیماری‌های غیرواگیر، بر ضرورت غربالگری و تلاش برای شناسایی مبتلایان به سرطان پستان با هدف درمان موثر و کارآمد این افراد، تاکید کرد.

او ضمن تاکید بر شناسایی به موقع مبتلایان، تلاش در جهت ارتقای وضعیت آموزش پزشکان، ماماها، مراقبان سلامت و بهورزان و ترویج اقدامات پیشگیرانه پیش از درمان با بهره گیری از تجارب اساتید این حوزه را گامی بسیار تاثیرگذار در اجرای بسته خدمات رسانی در این زمینه برشمرد و از اعضای این کارگروه خواست تا آموزش مداوم با محوریت حوزه بهداشت دانشگاه و پیگیری بیماران مبتلا به سرطان تا رسیدن به نتیجه درمان در اولویت دستور کار قرار گیرد.

برنامه ملی مدیریت سرطان، پوشش غربالگری سرطان پستان در بانوان ۳۰ تا ۶۹ سال، درصد ابتلای افراد و عملکرد پزشکان متخصص رادیولوژی، پزشکان خانواده، ماماها، مراقبان سلامت و بهورزان در سطح استان نیز دیگر محور مورد ارزیابی مسئول ارشد حوزه سلامت فارس در این نشست بود.

راه اندازی کلینیک تشخیص سرطان پستان پستان در شبکه‌های مراکز قطب‌های بهداشت و درمان از جمله مهم‌ترین مصوبه به دستور رئیس دانشگاه در این نشست بود.

وضعیت مطلوب فارس در غربالگری سرطان پستان

دکتر عباس رضاییان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، به ارائه گزارش اجرای برنامه تشخیص زود هنگام سرطان پستان و نحوه غربالگری و تشخیص زودرس با توجه به شرایط موجود و برنامه‌ریزی در سطح استان پرداخت.

او، شناسایی به موقع توده‌های سرطانی را موجب موفقیت روند درمان دانست و افزود: در حال حاضر، یکی از مهم‌ترین علت مرگ افراد در جامعه، سرطان است و تشخیص زودهنگام سرطان در کاهش هزینه‌های خانواده و جامعه بسیار کمک کننده و موثر است.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز وضعیت استان فارس را از لحاظ تعداد موارد غربالگری شده سرطان پستان دارای وضعیت مطلوب نسبت به میانگین کشور عنوان کرد.

آموزش غربالگری افراد ۳۰ تا ۶۹ سال، انجام ماموگرافی و ارائه گزارش آن، انجام معاینه برای شناسایی و ارجاع به موقع افراد پرخطر، برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای ارتقای مهارت و دقت ماما‌ها و مراقبان سلامت و بهورزان دیگر تاکید معاون بهداشت دانشگاه در این نشست بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.