اوکراین: در حال مذاکره با غرب برای تولید و آزمایش سلاح در خاک خود هستیم

وزیر صنایع استراتژیک اوکراین اعلام کرد که این کشور در حال مذاکره با غرب برای تولید و آزمایش سلاح در خاک خود است.

"الکساندر کامیشین" وزیر صنایع استراتژیک اوکراین اعلام کرد که کی یف در حال مذاکره با شرکت‌های غربی در خصوص تولید و آزمایش تسلیحات در اوکراین است و خاک این کشور می‌تواند به میدان آزمایش تسلیحاتی تبدیل شود.

به گزارش روسیا الیوم، کامیشین گفت: "اوکراین می‌تواند به زرادخانه جهان آزاد تبدیل شود و صنعت دفاعی به طور پویا برای دهه‌ها توسعه خواهد یافت. فرصت‌های بزرگی برای شرکت‌های بین‌المللی بزرگ برای تولید و آزمایش محصولات خود در یک جنگ واقعی وجود دارد. تولید در اوکراین، تست محصولات، انجام تحقیق و توسعه در اوکراین، نوسازی محصول در اوکراین، همه این امکانات فراهم است".

روسیه پیش از این یادداشتی را به کشور‌های ناتو درباره تامین تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که هرگونه محموله حاوی تسلیحات به مقصد اوکراین به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

لاوروف همچنین گفت که آمریکا و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین مشارکت دارند که این مشارکت نه فقط حوزه تامین تسلیحات، بلکه آموزش پرسنل در انگلیس، آلمان، ایتالیا و سایر کشور‌ها را شامل می‌شود.

وزارت خارجه روسیه هشدار داد که کشور‌های عضو ناتو با ارسال سلاح به اوکراین با آتش بازی می‌کنند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز اعلام کرد که پمپاژ تسلیحات غرب به اوکراین به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی‌کند و تأثیر منفی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار