رضایی با اشاره به کلاهبرداری از طریق لینک جعلی سهام عدالت و برگشت ۵۰۰ میلیون ریال به حساب شاکی از مردم خواست، مراقب کلاهبرداری با پیامک جعلی واریز سود سهام عدالت باشند.

سرهنگ محمدرضا رضایی گفت: کلاهبرداران سایبری با استفاده از لینک‌های آلوده و نصب بدافزار اقدام به برداشت از حساب بانکی افراد می‌کنند که در همین رابطه با مراجعه یک شهروند به پلیس فتا و اعلام برداشت اینترنتی ۵۰۰ میلیون ریالی از حساب بانکی وی، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل و موضوع در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ رضایی افزود: شاکی که پیگیر اخبار اختصاص سهام عدالت به افراد بوده است، غافل از ماهیت مجرمانه لینک‌های ارسالی به آدرس آلوده مراجعه و پس از نصب بدافزار بر روی تلفن همراهش، برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز آغاز و جمعاً مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از حساب وی برداشت شده است.

 این مسئول انتظامی بیان داشت: بهتر است شهروندان اخبار روز جامعه را از منابع مطمئن و موثق پیگیری کنند و توجه داشته باشند که لینک‌های گنجانده ‌شده در پیامک‌ها یا پیام‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی می‌توانند حاوی بدافزار و لینک‌های آلوده بوده و خطرات مالی یا دسترسی‌های غیرمجاز به دنبال داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان کرمان از عموم شهروندان خواست، در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان این پلیس تخصصی در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
سید ارمان باقری
۰۱:۴۲ ۲۶ شهريور ۱۴۰۲
سلام قربانی سودسهام عدالت شدم ۵میلیون پولم ۲۴ شهریور ساعت۱۰ نیم شب تقریبا بود حساب خالی کردن لطفا پیگیری کنین خواهشن
آخرین اخبار