وضعیت خوب مرز خسروی از نظر امنیت و زیرساخت‌های تردد زائران

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت : مرز خسروی قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین گذرگاه جمهوری اسلامی ایران با عراق، وضعیت بسیار خوبی از نظر امنیت و زیرساخت‌ها برای تردد زائران دارد.

مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی در حاشیه بازدید وزیر کشور از مرز خسروی گفت : مرز خسروی نسبت به سال گذشته وضعیت بسیار خوبی دارد و زیرساخت‌های این مرز توسعه پیدا کرده در حال افزایش گیت‌ها و درب‌های خروجی زائران هستیم.

وی با بیان اینکه تردد زائران از مرز خسروی ۲۴ ساعته است، اظهار کرد: امروز شاهد حضور وزیر کشور عراق و هیات همراه در مرز خسروی هستیم که هماهنگی‌های خیلی خوبی با طرف عراقی برای تسهیل در تردد زائران انجام می‌شود و قرارگاه مشترک ما در مرز خسروی بین ۲ استاندار کرمانشاه و دیالی تشکیل شده و کمیته‌های مشترک مانند حمل و نقل و بهداشت و درمان نیز فعال شده است.

رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: پیش بینی ما این است امسال از مرز خسروی بیش از ۲ برابر سال گذشته زائر عبور کنند و مرز خسروی به صورت ۲۴ ساعته فعال و هیچ مشکلی در این گذرگاه نداریم.

میراحمدی ادامه داد: ما امسال در مرز مهران با حضور ۲ وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق یک روش را عملیاتی می‌کنیم که تبادل اطلاعات ما با عراقی‌ها مشترک باشد و سرعت خروجی ما نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

وی ادامه داد: در این روش ورود اطلاعات زائران از سمت ما با طرف عراقی لینک می‌شود و در واقع ورود اطلاعات از سوی ما به عراق انجام شود و همچنین تعداد گیت‌ها را افزایش دادیم و امسال در مرز‌ها توقفی نداریم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: در کشور ما به طور زیربنایی کمبود حمل و نقل عمومی بین شهری و داخل شهری وجود دارد و به طور طبیعی این در اربعین اثر می‌گذارد که برای این موضوع کمیته مشترک بین ما و عراق تشکیل شده تا توانمندی خود را به اشتراک بگذاریم و زائران ما کمترین مشکل را داشته باشند و وضعیت بهتری را داشته باشند.

او ادامه داد: در خصوص ظرفیت راه آهن رییس جمهور و مدیرعامل راه آهن دستور لازم را داده اند و در رابطه با افزایش پرواز‌ها نیز موافقت طرف عراقی را برای افزایش پرواز‌های ایرانی گرفتیم و بستگی به این دارد که حمل و نقل هوایی ما جوابگو باشد یا نه که هواپیمایی به دنبال آن و پیگیر است.

وی اظهار کرد: عملیات اربعین و تردد زائران از اول ماه صفر آغاز می‌شود و برای رفع مشکل جابجایی زائران از مرز منذریه قرار بر این شد که با کمک طرف عراقی مسوولیت حمل و نقل زائران از مرز خسروی تا اولین شهر عراق یعنی حسینه بر عهده طرف ایرانی باشد.

وی با بیان اینکه امید است با ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی این گذرگاه در سال‌های آینده جایگاه واقعی خود را خواهد یافت گفت: تا کنون ۱۸ هزارگذر اربعین صادر شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.