نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم بازگردانده شدن همه اشیای باستانی خارج شده از کشور تأکید کرد.

محمدرضا دشتی اردکانی نماینده اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به صحبت‌های وزیر میراث فرهنگی در رابطه با اینکه این آثار قانونی از کشور خارج شده است باید به این نکته توجه شود که در هر صورت این اشیا برای این کشور بوده و پیشینه و هویت ایران هستند و باید بازگردانده شوند.

او افزود: آنچه مسلم است این اشیا باید همانطور که به صورت قانونی از کشور خارج شده است به طور قانونی هم به کشور بازگردانده شود و همچنین باید تلاشمان بر این باشد تا تمام اشیایی که در خارج از کشور داریم به کشور بازگردانده شود.

رئیس فراکسیون گردشگری، زیارت و میراث فرهنگی مجلس با بیان اینکه هم‌اکنون باید این موارد را قانونی دید و بر مبنای حقوقی نیز بررسی کرد، گفت: بنده، چون سند این مسائل را ندیده‌ام و نمی‌دانم مبنای قانونی در این زمینه چه بوده است، اما انتظار این است که هم ما و هم دوستان حقوقی روی این مسئله کار کنیم تا این اشیایی که از کشور خارج کرده بودند را از همان مجرای قانونی به کشور بازگردانیم.

گفتنی است وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشته که بسیاری از اشیای ارزشمند ایران به دلایل مختلف در کشور‌های دیگر هستند و نظام‌های قبل از جمهوری اسلامی ایران، این آثار را به صورت قانونی از ایران خارج کرده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.