موکب هیئت هنر کرمان که برای دومین سال متوالی کار خود را آغاز کرده است، از روز پنج شنبه ۱۲ تا ۱۹ مرداد در پارک مادر برپا می‌شود.

نشست خبری برگزاری دومین دوره موکب هئیت هنر کرمان امروز در سالن هم اندیشی حوزه هنری استان کرمان برگزار شد.

مهلا میرزایی، از اعضای موکب هیئت هنر کرمان در این نشست گفت: هیئت هنر از پارسال راه اندازی شده و وابسته به هیچ نهادی نیست و شروع اصلی آن از طریق کارگاه‌های تولید محور و تحت عنوان خیمه هنر بود.

او افزود: هدف از تشکیل هیئت هنر، جمع شدن هنرمندان دور هم بود تا بتوانیم مفاهیم هنری را در قالب زبان هنر به مردم نشان دهیم.

میرزایی بیان داشت: پارسال حدود ۱۰ روز طی دوران اربعین در مسیر پیاده اربعین حضور داشتیم و متشکل از حدود ۵۰ نفر در آنجا مستقر شدیم.

او با تأکید بر اینکه هر جا که احساس نیاز شود حضور پیدا می‌کنیم، تصریح کرد: در مسیر پیاده روی اربعین، تولیدات مختلفی، مثل طراحی کاراکتر، عکاسی، پرچم‌های عهد و ... انجام دادیم و امسال هم سعی داریم حضور پیدا کنیم.

امین شجاعی، کارشناس فیلم سازی نیز در این نشست خبری گفت: دغدغه همیشه هنر، مواجه مستقیم با مردم است و اینکه هنر بی واسطه به مردم برسد و این دغدغه اصلی‌ترین موضوع بود.

او افزود: ما از پارسال توانستیم موکب را به سرانجام برسانیم تا جایگاهی برای مباحث پیرامون هنر انقلاب و امام حسین (ع) باشد.

شجاعی تصریح کرد: اعضای مرکزی موکب هئیت هنر کرمان، ۱۵ نفر هستند؛ ولی بین ۸۰ تا ۱۰۰ نفر درگیر این موضوع اند.

او با اشاره به حضور هنرمندان مطرح تلویزیون و شاعران در موکب هیئت هنر بیان داشت: در قسمت تجسمی و سینما در هنر انقلابی و هنر متعهد، ناب‌ترین افراد حضور دارند.

شجاعی تصریح کرد: ما دایه دار خلق هنر نیستیم و در حقیقت هنرمندان می‌خواهند عرض ارادت کنند و تمام اتفاقات عرض ارادت است.

او به فراخوان عضو گیری و همکاری در موکب هئت هنر اشاره و تصریح کرد: هر هنرمندی که تمایل داشته باشد و بخواهد در زیر خیمه اباعبدالله الحسین (ع) حضور داشته باشد، می‌تواند برای حضور در این موکب، به کانال ایتا حوزه هنری استان کرمان مراجعه کنند.

شجاعی بیان کرد: در تلاش هستیم که شهرستان‌ها را هم درگیر این مجموعه کنیم.

رقیه جدیدالاسلامی، یکی از هنرمندان عرصه گرافیک و پوستر هم بیان داشت: پارسال موکب هیئت هنر کرمان در قالب ۶ غرفه به صورت تعاملی در پارک مادر برپا شد و امسال ۱۱ غرفه شامل عکاسی، مهر لینو، پرچم عهد، طراحی استیکر، نگارگری، مهر برجسته، رادیو موکب، طراحی کاراکتر، خوشنویسی و ... است.

سید محمدحسین صابری، از اعضای موکب هئیت هنر کرمان نیز گفت: ارگان‌های مختلفی مثل حوزه هنری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... به صورت مستقیم و حدود ۱۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم برای برگزاری این دوره از موکب فعالیت می‌کنند.

او با بیان اینکه دومین دوره موکب هیئت هنر کرمان از پنج شنبه ۱۲ تا ۱۹ مرداد در پارک مادر برپا می‌شود، افزود: این موکب از ساعت ۱۸ تا ۲۱ برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.