داستان اردبیل گفت: قرارگاه توانمندسازی را با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای توانمندی اقشار مختلف جامعه راه‌اندازی می‌کنیم.

جلال آفاقی در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: مسئولیت سنگینی را در مجموعه دادسرای استان برعهده داریم که تلاش می‌کنیم در پایان مسئولیت، با سربلندی و آمار کاهشی از جرایم و ارتقای امنیت روحی - روانی مردم در این حوزه عملکرد خود را ارائه کنیم.

او افزود: در برخی از جرایم و بزه‌ها در استان اردبیل، شرایط مطلوبی را نداریم ولی با همدلی و همراهی می‌توان در کاهش جرایم موفق عمل کرده و اقشار آسیب‌پذیر را به نقطه توانمندسازی فکری و اعتقادی رساند تا رخداد جرایم و بزه به حداقل برسد.

دادستان اردبیل از کمیته امداد به عنوان نهاد اثربخش و انقلابی در حمایت از خانواده‌های نیازمند و اقشار آسیب‌پذیر یاد کرد و گفت: با توجه به اینکه عمده جرایم در مناطق کم برخوردار رخ می‌دهد، انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها و نهاد‌های حمایتی تلاش موثرتری را انجام دهند تا بتوانیم با کاهش جرایم و آسیب‌ها امنیت و آرامش روانی را در جامعه افزیش دهیم.

آفاقی بیان کرد: مساعدت‌هایی که کمیته امداد و خیران در حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر انجام می‌دهند قابل تقدیر بوده و ستودنی است و بهتر است این حرکت‌های حمایتی و پشتیبانی از این خانواده‌ها در گستره وسیع‌تر انجام شود.

او از راه اندازی قراگاه توانمندسازی در استان اردبیل خبر داد و گفت: با همکاری دادستان‌های استان، سعی بر این است تا در قالب این قرارگاه در ابعاد فکری، حرفه آموزی، اشتغال و آموزش مهارت‌های زندگی، زمینه وقوع جرایم و آمار طلاق را به شدت کاهش دهیم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل افزود: نقش کمیته امداد در کاهش این آسیب‌ها با توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و مددجویان آبرومند بسیار مهم و اساسی است و تلاش بر این است تا با آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در حوزه‌های مختلف حمایتی و برگزاری دوره‌های آموزشی، بتوانیم در این بخش موفق عمل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.