استاندار کرمانشاه با بیان اینکه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از سوی بانک‌ها در استان پایین‌تر از میانگین کشور است، خواستار ارائه راهکار‌هایی از سوی مدیران بانک‌ها برای این موضوع شد.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در نشست شورای هماهنگی بانک‌های استان با تاکید بر ضرورت ارتقای رتبه استان در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، گفت : بانک‌ها نباید در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فقط به مشتریان کلان توجه کرده و از اقشار نیازمند غفلت کنند. 

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه شورای هماهنگی بانک‌ها برای افزایش پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان راهکار ارائه کند، افزود: آمار‌های موجود نزدیک به ۱۰ بانک استان نشان می‌دهد که از میانگین کشور در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه عقب‌تر هستند، لذا باید بررسی شود چرا میانگین کشور در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از کرمانشاه بالاتر است و راهکار‌های آن را جستجو کرد. 

صحرایی تاکید کرد: بانک‌ها نباید منابع تسهیلات قرض‌الحسنه خود را تنها به مشتریان کلان اختصاص دهند، بلکه باید متقاضیان تسهیلات خرد خصوصا گروه‌های نیازمندتر مانند اقشار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی را مورد توجه بیشتر قرار دهند. 

استاندار کرمانشاه گفت: ضروری است در افزایش پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به اقشار نیازمند راهکاری ویژه و متناسب با نیاز‌ها و شرایط استان کرمانشاه تهیه کنیم و برای آن مطالبه کلان داشته باشیم.

وی با انتقاد از برخی سخت گیری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، تصریح کرد: برخی از شرایط بانک‌ها برای اعطای تسهیلات به مددجویان، ترجمه دیگر «وام نمی‌دهیم» است، چرا که متقاضیان نمی‌توانند این شرایط سخت به‌ویژه ضامنین را فراهم کنند. 

صحرایی از مجموعه شورای هماهنگی بانک‌های استان به عنوان بدنه کارشناسی خواست که برای رسیدگی به اقشار نیازمند در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و با لحاظ ضوابط موجود راهکار ارائه کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.