استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم اولویت بندی پروژه‌های عمرانی شهر گفت : این کار موجب شفاف شدن روند پیشرفت و حرکت شهر می‌شود.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در جلسه کارگروه قطار شهری کرمانشاه با بیان اینکه مرور تاریخچه قطار شهری در جلسات این کارگروه بی فایده است، گفت : اینکه قرار باشد هرجلسه دور هم بنشینیم و هر بار تاریخچه این پروژه را مرور کنیم، راه به جایی نمی‌بریم.

وی افزود: پروژه‌ای شروع شده و با توجه به اینکه تا این مرحله پیش رفته باید ادامه یابد و مرور تاریخچه آن فایده‌ای ندارد، بنابراین باید روی وضعیت فعلی پروژه متمرکز شویم.

صحرایی با اشاره به لزوم بررسی پروژه‌های شهری در جلسات این کارگروه، گفت: اولویت ما در این کارگروه تنها قطار شهری نیست و نیاز است که پروژه‌های عمران شهری هم مورد بررسی قرار گیرند.

وی افزود: در جلسات این کارگروه بنا داریم روند حرکت شهر را ارزیابی کنیم و این امر مستلزم آن است که پروژه‌های عمران شهری در این کارگروه مورد بررسی قرار گیرند.

صحرایی گفت: جامعه، دولت و شهرداری را از هم جدا نمی‌دانند و سبد اقدامات ما را مشاهده می‌کنند، بنابراین همه باید اهمیت ویژه‌ای برای اجرای پروژه‌های شهری و روند پیشرفت آن‌ها قائل باشیم.

استاندار کرمانشاه گفت: در همین راستا انتظار ما این است که شهرداری پروژه‌های عمران شهری را اولویت بندی کرده و چند پروژه اولویت دار خود را به این کارگروه معرفی کند.

صحرایی گفت: زمانی که بدانیم کدام پروژه‌ها در اولویت است و اعتبارات شهرداری صرف کدام پروژه می‌شود، می‌توانیم نگاه کلی تری نسبت به روند پیشرفت شهر داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه گفت: با اولویت بندی صورت گرفته جایگاه پروژه‌ای مانند قطار شهری و روند پیشرفت آن مشخص می‌شود و می‌دانیم این پیشرفت با توجه به اولویت این پروژه و توان شهرداری رضایت بخش هست و یا نیست.

صحرایی گفت: به عنوان مسئول این استان با خواسته‌های به حق مردم مواجه ام و وقتی از من در خصوص پروژه‌های شهری می‌پرسند باید دلیل قانع کننده‌ای برای تاخیر در اجرای آن‌ها داشته باشم و چرایی عدم پیشرفت مناسب آن‌ها را بدانم.

وی با بیان اینکه شهرداری باید پروژه‌های اولویت دار خود را مشخص کرده و به مردم بگوید که اعتبارات خود را به ترتیب اولویت در کجا هزینه می‌کند، گفت: تا ۱۵ روز دیگر که جلسه بعدی کارگروه تشکیل می‌شود، پروژه‌های عمرانی شهر باید اولویت بندی شده باشند.

وی خاطرنشان کرد: این اولویت بندی، سرمایه گذاران را هم به مشارکت در اجرای پروژه‌ها راغب می‌کند، چرا که آن‌ها هم متوجه ضرورت اجرای این پروژه‌ها برای شهر شده و اهمیت مسئولین را نسبت به اجرای آن درک می‌کنند و می‌دانند پروژه حمایت می‌شود.

وی با تاکید بر تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی گفت: اینکه پروژه‌ای باید ظرف دو سال یا سه سال تکمیل شود، عرفی است که ما مشخص کرده ایم، اما اگر همت کرده و با دستگاه‌های دیگر هم افزایی داشته و شیفت‌های کاری را افزایش دهیم، می‌توانیم سرعت اجرای پروژه‌ها را بیشتر کرده و از این عرف‌های دست و پا گیر بیرون بیاییم.

صحرایی گفت: بطور مثال عنوان کردند که تقاطع غیرهمسطح سپاه دو سال زمان نیاز دارد، اما ظرف هشت ماه تقریبا عمده کار‌های آن انجام شد و این یعنی می‌توانیم با سرعت بیشتری پروژه‌ها را پیش ببریم.

وی افزود: اگر بخواهیم کرمانشاه را از عقب افتادگی‌هایی که دارد نجات دهیم، باید این عُرف‌های دست و پا گیر را کنار بزنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.