معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان گفت: مراحل جذب و استخدام ۵۰۴ آموزگار مدارس ابتدایی و استثنایی استان برای سال تحصیلی پیش رو در دست انجام است.

علی اکبر دریکوند از مراحل مصاحبه و گزینش داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش لرستان افزود: یک هزار و ۳۸۹ داوطلب در آزمون استخدامی آموزش و پرورش استان شرکت کردند و اکنون نیز ارزیابی و مصاحبه داوطلبان در حال انجام است.

وی اظهار داشت: مصاحبه عمومی و تخصصی طی پنج مرحله در این ارزیابی ها انجام می شود و در نهایت ۵۰۴ آموزگار ابتدایی و استثنایی بر حسب شایستگی ها و مستندات، جذب آموزش و پرورش لرستان خواهند شد.

وی همچنین با بیان اینکه ۱۵۳ نفر نیز به عنوان راهبر آموزشی برای دوره ابتدایی استان انتخاب خواهند شد گفت: ۳۰۶ نفر، متقاضی راهبری در آزمون کتبی ۲۸ مرداد ماه و مصاحبه پس از آن شرکت می کنند که افراد حائز بالاترین نمرات علمی و مصاحبه ای به عنوان راهبر آموزشی و تربیتی انتخاب می شوند.

دریکوند تاکید کرد: در هر شهرستان و منطقه به ازای هر پست راهبر آموزشی و تربیتی ۲ نفر واجد شرایط با ارسال مدارک به معاونت آموزش ابتدایی استان معرفی می شوند تا در آزمون کتبی و مصاحبه شرکت نمایند.

وی گفت: راهبران آموزشی و تربیتی با ارائه خدمات مشاوره ای، بسط عدالت آموزشی و مشارکت در شناسایی، جذب، آموزش و نگهداشت کودکان بازمانده و تارکان تحصیل، از افت تحصیلی دانش آموزان جلوگیری و با نظارت بالینی و ارزیابی اثربخش از فعالیت های معلمان و دانش آموزان کلاس های روستایی، عشایری در راستای ارتقای سطح حرفه ای معلمان تلاش می کنند.

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: یکی از شعارهای وزیر آموزش و پرورش و اسناد بالادستی، رعایت عدالت در جذب معلم و استخدام معلمان توانمند است.

"مهرداد ویس کرمی" با بیان اینکه غفلت در جذب معلم با هیچ اقدام دیگری در آموزش و پرورش قابل جایگزین نیست اظهار داشت: معلم محور و ستون تعلیم و تربیت است بنابراین باید در این راستا سلایق و نگاه های شخصی در گزینش ها حذف شود.

وی با اشاره به اینکه روند کلی مصاحبه و گزینش در این دوره از استخدام آموزش و پرورش ادامه داد: در این راستا اسناد و مدارک لازم، بر اساس سه برابر ظرفیت از داوطلبان دریافت، جمع بندی و تمام مراحل مصاحبه و گزینش در این دوره ضبط می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۰۲ شهريور ۱۴۰۲
کم کم دانشگاه فرهنگیان را حذف میکنید چرا نباید از طریق دانشگاه فرهنگیان نیرو جذب کنیدچرا