نظری در خصوص فرونشست زمین در مجموعه آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی گفت: آزمایش‌های ژئوفیزیک و پرتوگرافی به منظور شناسایی‌های زیرسطحی توسط کارشناسان دانشگاه صنعتی انجام می‌شود

نظری  رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاهرود گفت: به همین منظور، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی در روزهای نهم و دهم مردادماه به دلیل انجام کارهای مطالعاتی فرونشست این مجموعه، پذیرای گردشگران و مسافران نیست.

وی با اشاره به اینکه گنبد این مجموعه نیز نیاز به مرمت دارد، ابراز کرد: آزمایش‌های ژئوفیزیک و پرتوگرافی به منظور شناسایی‌های زیرسطحی توسط کارشناسان دانشگاه صنعتی انجام می‌شود، در این هنگام نباید لرزش‌ها و ارتعاشات ناشی از رفت و آمد گردشگران بر نتایج آن تاثیر بگذارد.

نظری با بیان اینکه این مجموعه از بستر خاکی تشکیل شده است، اظهار کرد: هرساله بستر این مجموعه با فرونشست مواجه است که با انجام مطالعات اساسی و دریافت گزارش کارشناسان دانشگاه صنعتی برای تزریق و یا پی‌سازی آن اقدام می‌شود.

اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای بازسازی مجموعه آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی

وی با اشاره به اینکه ۱۰ میلیارد ریال برای مرمت و بازسازی این مجموعه از اعتبارات ملی اختصاص یافت، افزود: یک میلیارد ریال برای انجام کار مطالعاتی در نظر گرفته شده است و بقیه این اعتبار به منظور مرمت و تقویت سازه هزینه می‌شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاهرود تصریح کرد: در صورت نیاز، اعتبار دیگری برای مرمت و بازسازی مجموعه شیخ ابوالحسن خرقانی اختصاص می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار