نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس:

سطح دشواری امتحانات نهایی امسال نسبت به سال‌های گذشته بیشتر بود

اسماعیلی گفت: بر اساس گزارش‌های واصله میانگین نمرات دانش آموزان در امتحانات نهایی امسال ۲.۵ نمره افت داشته است.

مهدی اسماعیلی درباره میزان سختی سئوالات امتحانات نهایی امسال، گفت: کمیسیون آموزش بر اساس گزارشات واصله مردمی، نشست مشترکی با مسئولان آموزش و پرورش و سازمان سنجش برای بررسی سطح سختی و دشواری امتحانات نهایی برگزار کرد و گزارش نهاد‌های مسئول در این خصوص دریافت شد.

وی ادامه داد: نظام آموزشی کشور در برگزاری امتحانات نهایی باید متناسب با امکانات و پتانسیل‌های هر منطقه، توجه به تخصص معلمان در نقاط مختلف کشور و سایر عوامل شناختی باشد، لذا ارزشیابی با این استاندارد‌ها باید صورت گیرد که به نظر می‌رسد امسال به این موارد مد نظر نبوده است.

اسماعیلی تصریح کرد: گزارش‌ها و بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که سطح دشواری سئوالات امسال نسبت به سال‌های گذشته بیشتر بوده و برخی مسئولان آموزش و پرورش نیز عنوان کردند که میانگین نمرات دانش آموزان حدوداً ۲.۵ نمره کاهش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: وقتی برای کل کشور یک نمونه سئوال با درجه دشواری بالا طراحی می‌شود باید این انتظار را داشته باشیم که عدالت آموزشی در کل کشور برقرار شده و دانش آموزان می‌توانند از پس این امتحانات بر بیایند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بنابراین طرح چنین سئوالاتی با درجه دشواری بالا بی توجهی به مناطق محروم است لذا باید به سمت عدالت آموزشی حرکت کنیم و مهم‌ترین تأکید ما در حضور مسئولان آموزش و پرورش در کمیسیون نیز همین موضوع بود. پس تا زمانی که به این سطح از عدالت آموزشی نرسیده‌ایم ملاک ما باید طراحی سئوال در سطح مناطقی باشد که از امکانات بالایی برخوردار نیستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
اروپائیا و آمریکائیا چون خیالشون بابت تقلب تو دبیرستان‌ها راحته کنکور رو ورداشتن و دانشگاهاشون فقط با سوابق تحصیلی دانشجو میگیرن
آخرین اخبار