تعدادی از عراقی‌های شرکت کننده مراسم روز عاشورا در کربلای معلی از رهبران کشور‌های اسلامی خواستند تا در برابر توطئه استکبار علیه مسلمانان و هتک حرمت مقدسات آن‌ها سکوت نکنند.

زین العابدین جبار فرهود، از ساکنان کربلا، هدف از قیام امام حسین (ع) را تثبیت دین اسلام بیان کرد و افزود که به همین خاطر آن حضرت فرمودند قیام کردم برای اصلاح امت جدم و در این راستا علیه ظلم و فساد یزید سکوت نکرد.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) در این راه همه هستی و خانواده خود را فدا کرد، ادامه داد: به یاری خدا و در حال حاضر مرقد امام حسین (ع) مامن همه مسلمانان و گرایش به اسلام، روز به روز در حال افزایش است.

جبار فرهود اضافه کرد که به همین دلیل هجمه‌ها علیه این دین آسمانی افزایش یافته و هر روز دشمنان در حال توطئه‌ای جدید علیه مسلمانان هستند.

این زائر کربلا با اشاره به اهانت‌های اخیر به ساحت قرآن کریم اضافه کرد: مسلمانان باید با اتخاذ مواضع مستحکم، قدرت خود را علیه دشمنان قرآن و اسلام نشان دهند.

این شهروند عراقی ادامه داد: کشور‌های مسلمان چاره‌ای ندارند که با اتحاد و همبستگی در مقابل دشمن خود بایستند و رهبران کشور‌های اسلامی نیز باید مواضع قاطعی در برابر توطئه دشمنان اتخاذ کنند.

وی اظهار داشت: آن‌ها باید با همه کشور‌هایی که به مسلمانان و کتاب مقدس آن‌ها اهانت می‌کنند، قطع رابطه کرده و کالا‌های آن‌ها را تحریم کنند تا به این طریق آن‌ها را وادار کنند به دین اسلام احترام گذاشته و از ضدیت با اسلام و مسلمانان دست بردارند.

«یاسر حمید نیجاری» یکی دیگر از شرکت کنندگان در مراسم عاشورا نیز هدف از قیام امام حسین (ع) را آزادی خواهی، نپذیرفتن ظلم و مخالفت با زندگی در زیر سایه ذلت و ستم عنوان و اضافه کرد: حال باید جهان اسلام برای نپذیرفتن ظلم و مخالفت با زندگی ذلت بار، راه امام حسین (ع) را انتخاب و ادامه دهد.

وی با اشاره به تحریک احساسات مسلمانان در پی قرآن سوزی افزود: جهان اسلام باید با اتحاد و همبستگی با استکبار و کسانی که کتاب مقدس مسلمانان را آتش می‌زنند، مبارزه کند.

«شیخ عبدالعزیز الساعدی» از ساکنان بغداد نیز در گفتگو با ایرنا، رهایی انسان از زندگی زیر سایه ظالم و طاغوت را یکی از اهداف قیام عاشورا عنوان کرد و افزود: اگر انسان از عبودیت طاغوت و سایه ظالم رهایی یابد، قوی و نزد خداوند عزیز خواهد بود.

وی امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر اهداف قیام امام حسین دانست و گفت: سید الشهدا در جریان انقلاب و نهضت خود به ما آموخت که انسان همواره در معرض لغزش و دور شدن از صفات انسانی است؛ صفاتی که خداوند به او هدیه داده و نیازمند امر به معروف و نهی از منکر است.

الساعدی با اشاره به توطئه‌های اخیر دشمنان علیه اسلام که با آتش زدن قرآن به دست یک مسیحی عراقی انجام شد، ادامه داد: امام حسین (ع) از قرآن جدا نبود و هنگام جنگ نیز در حال نشر مفاهیم قرآنی بود.

این شهروند بغدادی با اشاره به جایگاه رفیع قرآن در مکتب امام حسین (ع)، افزود: راز ماندگاری نهضت سید و سالار شهیدان این بود که قرآن پشتوانه آن بود.

وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) از دشمن مهلت خواست تا قرآن بخواند و با خدای خود راز و نیاز کند، گفت: امام حسین (ع) پس از شهادت نیز از قرآن جدا نشد و همانگونه که در روایات اهل سنت و شیعه آمده است، پس از قطع سر حسین بن علی (ع)، صدای تلاوت قرآن از آن به گوش می‌رسید.

الساعدی افزود: امام حسین (ع) به شدت به قرآن علاقه‌مند بود و لحظه‌ای از آن جدا نشد، بنابراین این درس بزرگی برای امت اسلامی است که هرگز از قرآن جدا نشوند و همانگونه که این کتاب مقدس امر کرده، با اتحاد و همبستگی در برابر دشمنان و بدخواهان جهان اسلام بایستند.

«علی سلمان» از اهالی استان نیسان عراق نیز هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا را اصلاح امت اسلام دانست و افزود: صفات و ویژگی‌های سیدالشهدا (ع) که بر آن اصرار ورزیده است، انسانی است، بنابراین امام حسین (ع) فقط متعلق به شیعیان نیست بلکه به پیروان سایر مذاهب هم تعلق دارد.

وی افزود: لازم است که کشور‌های اسلامی جدا از مذهب و فارغ از شیعه و سنی بودن در یک صف واحد قرار گیرند و مشی امام حسین (ع) را برای مقابله با حملاتی که علیه اسلام و مسلمان انجام می‌شود، سرلوحه کار خود قرار دهند.

سلمان ادامه داد: هتک حرمت به ساحت قرآن کریم در کشور‌های غربی به این دلیل است که آن‌ها با تفکر و تعقل مخالف هستند و گفته‌های آن‌ها با عنوان «آزادی» و «حقوق بشر» همگی دروغ است.

به گفته این شهروند عراقی، باید همگی قائل به حفظ حرمت همه ادیان الهی باشیم و کشور‌های مسلمان ضمن محکومیت این هتک حرمت‌ها به کتب آسمانی و اقدامات موهن، با عاملان آن به طور جدی برخورد کنند.

مراسم عزاداری «عاشورا» روز گذشته (شنبه) با حضور صد‌ها هزار نفر از زائران و شیفتگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در جوار مضجع شریف این امام مظلوم برگزار شد.

منبع : ایرنا

برچسب ها: هتک حرمت ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
مخالفت با قرآن مخالفت با عقلانیت است
آخرین اخبار