در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور مسائل و مشکلات مرتبط با تولید برنج و کشاورزان در استان‌های شمالی مورد بررسی قرار گرفت.

محمد مخبر در این جلسه با تاکید بر نگاه ویژه دولت مبنی بر حمایت از کشاورزان و مصرف کنندگان گفت: وزیر جهاد کشاورزی و استانداران شمالی کشور باید در تولید و قیمت گذاری برنج به نحوی عمل کنند که رضایت کشاورزان و خریداران را با هم به همراه داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین وزیر جهاد کشاورزی و استانداران مازندران، گیلان و گلستان را مکلف کرد ظرف ۴۸ ساعت برنامه اجرایی و زمانبندی شده خود را برای خرید برنج از شالیکاران تدوین و ارائه کنند.

 مخبر ادامه داد: لازم است پیش بینی لازم برای تولید برنج و کشت سال آینده نیز به صورت دقیق و بر مبنای نیاز کشور انجام شود چرا که مجوز واردات فقط در صورت کمبود برنج صادر خواهد شد.

در این جلسه که وزرای جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح نیز حضور داشتند، استانداران مازندران، گیلان و گلستان هر کدام گزارشی از برآورد موجودی انواع برنج و مسائل و مشکلات مربوطه ارائه کردند.

در این نشست همچنین پس از بحث و تبادل نظر در خصوص مسائل مرتبط با تولید برنج و مشکلات شالیکاران، مقرر شد ظرف یکماه تمام موجودی انواع برنج پرمحصول از شالیکاران سه استان شمالی کشور بصورت تضمینی خریداری شده و برنامه اجرایی این کار را نیز وزارت جهاد کشاورزی ظرف ۴۸ ساعت به دولت ارائه دهد.

همچنین مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی به نحوی سیاستگذاری کند که وارد کنندگان برنج تنها در صورت خرید کل ظرفیت برنج تجاری (طارم و هاشمی) از کشاورزان، بتوانند مجوز واردات برنج دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
بنظرم دولت توان مدیریت بازار را ندارد هزینه کشاورزان را چه کسی افزایش داده مردم اطلاع ندارند هزینه ها را بیشتر دولت افزایش داده از قیمت کود و سهم و...
Iran (Islamic Republic of)
متین
۰۸:۱۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
کشاورزهای ایرانی کلی پول کارگر میدن کلی زحمت میکشن بعد اینطوری با هزینه پایین میخرن ازشون چرا واردات برنج ؟گیلان ومازندران کلی برنج دارن یه کاری نکنید که گیلانی ها ومازندرانی ها زمین هاشون رو بفروشن شما بمونید برنج خارجی .گردو رو درخت بدون هیچ زحمت به وجود میاد کیلویی 150هست برنج با این همه زحمت وهزینه اینطوری رفتارمیشه ولی کسی نمیگه گردو چقدربالاست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۵۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
برنج داخلی که قیمت بالا داره رو بزارین واسه همون کشاورز بمونه. برنج هندی وارد کنید واسه ما مردم بیچاره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
قیمت برنج خیلی خیلی زیاد هست. مردم توان خرید ندارند .صداتون از جای گرم بلند میشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
در کشوری کم آب ،واردات برنج باید باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
لطفا واردات برنج را قطع نکنید برنج تنها مواد غذایی در دسترس قشر فقیر جامعه است
در سالهای گذشته اکثر برنج کارها بشدت ثروتمند شده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
ما جنوبی ها اصلا"از برنج ایرانی استفاده نمیکنیم.برنج ایرانی قیمت خون آدمه.برای تهیه همین برنج هندی وپاکستانی هم ما مشکل داریم . مسئولین ما نباید برای همه یک نسخه بپیچن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
منتظر افزایش قیمت برنج باشید !!! یعنی واقعا دولت اینقدر تحلیل نمیتونه بکنه که انحصار در این سیستم، باعث افزایش قیمت برنج خواهد شد ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
در هرشرایط به نفع دلالان و مافیا اقدام میکنید . الان قشر کم درآمد قادر به خرید برنج ایرانی نیست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
مردم متوسط و ضعیف برنج برای اونا ارزو شده حتی برنج پاکستانی نمی تونیم بخریم برنج ارزان قیمت وارداتی باشه مردم بخرن برنج ایرانی صادرات کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
قیمت برنج ایرانی را متعادل کنید تا مردم عادی هم بتوانند خریداری کنند. با ممنوعیت ورود برنج خارجی سفره مردم را کوچک میکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
زمین ها امسال همه برنج کاری شده کشاورز به روز سیا نکشانید نیازی به واردات برنج ناسالم نیست بگذارید هم کشاورز سودی از زحمتش ببرد وهم مردم ایران از برنج سالم داخلی استفاده بکند اگر گوش شنوایی دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
وقتی کشاورز برنجو با قیمت بالا میفروشه من کارگر نمیتونم با این قیمت بخرم پس مجبورم همون برنج بی کیفیت بخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۸ مرداد ۱۴۰۲
متاسفانه یه سری کشاورز ها و دلال ها به احتمال زیاد از چنین وضعیتی سوء استفاده خواهند کرد
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۶:۳۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۲
در صورتی خوب است که کارگر و کارمند هم بتواند برنج ایرانی بخردوقیمت آن
آخرین اخبار