رئیس فنی و حرفه‌ای نهبندان گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۱ نفر در قالب ۲۶۱ دوره آموزشی ، مهارت های فنی را آموزش دیدند و از ابتدای امسال هزار و ۵۲ نفر از آموزش‌های این مرکز بهره‌مند شده اند. 

مالدار رئیس فنی و حرفه‌ای نهبندان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته ملی مهارت برگزار شد به راه اندازی اولین دپارتمان ملی معدن  در بهمن ماه پارسال در این شهرستان اشاره کرد و گفت:  از زمان راه اندازی  تا کنون علاوه بر تجهیز و آماده سازی فضای آموزشی، ۴ دستگاه معدنی شامل بولدزر، لودر، دریل واگن و یک دستگاه شبیه ساز رانندگی با تراک نیز تهیه شده که همه این‌ها در جهت پیشبرد اهداف آموزشی این دپارتمان است.

او با اشاره به اینکه تربیت نیروی متخصص برای کار در معدن ۵ ۷ نفر در ۷ دوره از آموزش های این دپارتمان بهره مند شده اند.

مالداربا بیان اینکه مشاغل کاذب به  یک معضل اجتماعی و اشتغالزایی مبدل شده عنوان کرد:  مسئله این است که کار در معادن جز مشاغل سخت بوده و کمتر جوانی حاضر به کار کردن در معدن می‌شود چه بسا جوانانی که مشاغل کاذبی، چون قاچاق سوخت و... را به کار در معدن ترجیح می‌دهند و این موضوع باعث می‌شود تا جوانان رغبت کمتری به آموزش‌های معدنی نشان بدهند.

رئیس فنی و حرفه‌ای نهبندان به عملکرد یک ساله این مرکز اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۱ نفر در قالب ۲۶۱ دوره آموزشی مهارت ملی را آموختند و از ابتدای امسال تا کنون هزار و ۵۲ نفر از آموزش‌های این مرکز بهره‌مند شدند. 

 او اظهار کرد: اجرای طرح رایگان تابستانه مهارت دانش آموزان در تابستان امسال در حال اجرا بوده و تا کنون ۱۷۲ نفر در دوره‌های آموزشی ثبت نام شده اند.

مالدار تنها با بیان اینکه ۹ آموزشگاه آزاد در نهبندان فعالند ادامه داد: افتتاح آموزشگاه فنی آزاد، برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های مهارت آموزان، اجرای ورکشاپ مهارتی و برپایی مشاوره آموزشی در شهرستان از عمده برنامه‌های اجرایی این مرکز در هفته ملی مهارت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.