شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان درخصوص طرح های آبرسانی توضیحاتی ارائه کرد.

شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان درخصوص طرح های آبرسانی در این استان اعلام کرد:در شمال استان با توجه به منابع آبی موجود و چاه‌نیمه‌ها در دهه هفتاد به کلیه روستا‌ها آبرسانی شده است و آب تصفیه در کلیه روستا‌ها توزیع می‌‎شود که با توجه به قدمت تاسیسات و عدم در نظر گرفتن بعضی از مصارف، هم‌اکنون طرح بازنگری در قالب جهاد آبرسانی در حال اجرا و اصلاح شبکه‌های توزیع با اولویت‌بندی مشخص در حال انجام است. در مرکز استان منابع آب زیرزمینی و در جنوب استان تلفیق آب زیرزمینی، سطحی و شیرین‌سازی برای آب شرب در نظر گرفته شده است و در راستای آن طرح‌های آبرسانی اجرا یا در مرحله اجرا قرار دارد. 

در شمال استان که ۵ شهرستان را شامل می‌شود کلیه شهر‌ها و روستا‌ها از طریق ۲ تصفیه‌خانه در مجموع به ظرفیت ۱۸۰۰ لیتر در ثانیه آبرسانی می‌شود که با توجه به قدمت تاسیسات روستایی در تابستان‌ها برخی از نقاط که از تصفیه‌خانه فاصله دارند عمدتا در شمال هیرمند، نیمروز و هامون دچار افت فشار و قطعی آب می‌شوند؛ در بعضی از نقاطِ شهرستان‌های زابل، نیمروز و هامون برای رفع کمبود آب، تاسیسات شهری و روستایی متصل شده که این امر سبب شده ۳۶۰ لیتر در ثانیه در این نقاط به روستا‌ها کمک شود. برای رفع کلیه کمبود‌های آب شرب روستا‌ها در طرح جهاد آبرسانی، در ۵ ناحیه فشاری اصلاح و نوسازی کلیه خطوط انتقال و شبکه‌های توریع اجرا می‌شود.

برای حل مشکل آب شرب خاش و کلیه روستا‌های بخش مرکزی انتقال آب از کارواندر به طول ۷۲ کیلومتر در دستور کار شرکت قرار گرفته است که تاکنون ۹.۵ کیلومتر آن انجام و پیش‌بینی منابع مالی از طریق ماده ۵۶ و اعتبارات ملی برای پیشبرد طرح صورت گرفته است.

برچسب ها: آبرسانی ، آب و فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.