مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری ۱۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان به کشت کینوا اختصاص یافته است.

حسن جلیلوند مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پیش بینی کرد: در صورت تحقق برنامه کشت و شرایط مساعد جوی حدود ۲۵ تن دانه کینوا از این میزان سطح زیرکشت برداشت شود.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای طرح الگوی کشت محصولات زراعی کم آب بر، از سال گذشته کشت کینوا در دستور کار این مدیریت قرار گرفته که پس از اجرای طرح مزرعه مقایسه ارقام، بهترین رقم سازگار با شرایط استان برای کشت این محصول تعیین شده است.

جلیلوند بهترین رقم کشت شده این محصول در مزارع کشاورزی استان در سال زراعی جاری را رقم صدوق ذکرکرد و گفت: بیشترین سطح زیر کشت کینوا مربوط به شهرستان‌های آبیک و قزوین است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به مقاومت بالای کینوا به کم آبی، مقاوم به شوری و کشت قراردادی این محصول می‌توان آن را در اراضی کشاورزی دارای تنش‌های آبی نیز کشت کرد که در صورت تحقق برنامه و برداشت مناسب این محصول در سال جاری می‌توان فرهنگ سازی مناسب برای کشت این محصول در بین کشاورزان این استان انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار