۶۷۲ هزار و ۸۸۸ نفر جمعیت شهری و ۳۰۵ هزار و ۵۷۵ نفر جمعیت روستایی در چهارمحال و بختیاری زیر پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند.

محمد کریمی شیاسی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۹۷۸ هزار و ۴۶۳ نفر از مردم ۴۳ شهر و ۴۹۶ روستا در این استان زیرپوشش شبکه آبرسانی قرار دارند.

وی تاکید کرد: از این تعداد ۶۷۲ هزار و ۸۸۸ نفر جمعیت شهری و ۳۰۵ هزار و ۵۷۵ نفر جمعیت روستایی هستند.


بیشتر بخوانید


کریمی با اشاره به بهره‌مندی ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۸۶ درصد جمعیت روستایی چهارمحال و بختیاری از خدمات شبکه آبرسانی افزود: هم‌اکنون ۳۶۶ هزار و ۴۶۱ مشترک شامل ۲۶۲ هزار ۲۸۵ مشترک شهری و ۱۰۴ هزار و ۱۷۶ مشترک روستایی در استان وجود دارد.

وی با بیان نبود شبکه آبرسانی در ۱۵۳ روستای چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب استان به ۷۰ روستا دارای آبرسانی سیار انجام می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به منابع تامین آب در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: هم‌اکنون آب مورد نیاز جمعیت شهری و روستایی استان از طریق ۱۹۸ حلقه چاه برای شهرها، ۱۸۳ حلقه چاه برای روستاها، ۲۰ دهانه چشمه برای شهرها، ۶۲ دهانه چشمه برای روستاها، دو رشته قنات برای شهرها، سه رشته قنات برای روستاها، دو مورد برداشت سطحی از رودخانه‌ها برای شهر‌ها و ۱۷ مورد برای روستا‌ها تامین می‌شود.

وی اظهار داشت: محدودیت منابع آب، خشکسالی، تخصیص نیافتن اعتبارات لازم، قیمت پایین آب‌بها و فرسودگی شبکه‌های آبرسانی از مهم‌ترین چالش‌های آبرسانی در چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار