رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از دستگیری ۲ کلاهبردار که با روش اسکیمر بیش از ۵۰۰ میلیون تومان از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند خبر داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت، گفت: با مراجعه تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتای تهران بزرگ مبنی بر اینکه مبالغی بصورت غیرمجاز از حساب آنان برداشت شده است که در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد همه قربانیان این پرونده بعد از خرید قسطی لوازم آشپزخانه از یک دوره گرد در تهران حسابشان خالی شده است و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت گفت: در این پرونده مجرمین تحت پوشش فروش لوازم آشپزخانه بصورت قسطی با یک خودروی وانت بار در تهران مشغول کار شده و پس از کپی برداری کارت‌های بانکی مالباختگان به وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان کرده اند که هر ۲ مجرم در محل اختفای خود در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر شدند.

سرهنگ داود معظمی گودرزی افزود: متهمین پس از مواجهه با شکات پرونده و مستندات جمع آوری شده به کلاهبرداری از بیش از ۵۵ نفر با این روش به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون تومان اعتراف کردند.

این مقام سایبری از شهروندان خواست جهت پیشگیری از سرقت به صورت اسکیمینگ، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصاً انجام دهند، زیرا حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه تغییر رمز دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه کلاهبرداران است افزود: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار