استاد کویرشناسی دانشگاه سمنان نماینده ایران در هیات بین‌دولتی تغییر اقلیم شد

محمد رحیمی عضو هیات علمی دانشگاه سمنان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران به عضویت IPCC یا هیات بین‌دولتی تغییر اقلیم تعیین شد.

با تدبیر سازمان هواشناسی و رایزنی‌های دیپلماتیک وزارت امور خارجه، پس از گذشت حداقل ۱۵ سال نماینده ایران در بخش مربوط به انتشار ملی گاز‌های گلخانه‌ای به عضویت هیات بین دولتی تغییر اقلیم درآمد.

در بخش اعضای دفتر کاری گروه انتشار ملی گاز‌های گلخانه‌ای IPCC، «محمد رحیمی» از جمهوری اسلامی ایران و نماینده‌ای از مالدیو به عضویت هیات بین دولتی تغییر اقلیم درآمدند.

سازمان هواشناسی کشور به عنوان مرجع ملی IPCC در ایران ۲ نماینده برای هفتمین انتخابات هیات بین دولتی تغییر اقلیم معرفی کرد که یک نماینده برای نخستین بار در حداقل ۱۵ سال اخیر به عضویت این نهاد

محمد رحیمی از اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان و استاد گروه آموزشی بیابان زدایی دانشکده کویرشناسی دانشگاه است.

هر کارگروه تخصصی IPCC ۲ رییس مشترک، هفت نایب رییس و ۱۲ عضو کاری از مناطق مختلف ۶ گانه سازمان جهانی هواشناسی از سراسر جهان دارد که بین کشور‌های توسعه یافته و در حال توسعه توزیع می‌شوند.

در خلال پنجاه و نهمین جلسه چهار روزه هیات بین دولتی تغییر اقلیم موسوم به IPCC، دولت‌های عضو، ۳۴ عضو جدید از جمله رییس، سه معاون و روسا و اعضای گروه‌های کاری این نهاد را انتخاب کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.