اختصاص چهار هزار هکتار از مزارع اصفهان به تولید علوفه کم آب‌بر

چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان اصفهان به تولید علوفه کم آب‌بر اختصاص دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: با توجه به کمبود منابع آبی و خشکسالی در استان اصفهان، توسعه تولید علوفه کم آب‌بر از جمله اقدامات و برنامه‌های این سازمان است.


مهرداد مرادمند با بیان اینکه طرح تولید علوفه جو (قصیل) برای مصرف دام در حدود هشت هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان تعریف شده است افزود: ورود به طرح جهش تولید در دیم‌زار‌های استان اصفهان و ارتقای کمی و کیفی محصولات تولیدی دیم در سطح ۲۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این خطه دیگر اقدامات یک سال اخیر را شامل می‌شود.


او به طرح‌های این سازمان در بخش تولیدات گیاهی اشاره کرد و گفت: تولید حدود ۱۸ هزار تن غده سیب زمینی در کلاس‌های مختلف بذری برای استان و سایر نواحی کشور بخشی از طرح‌های تولیدات گیاهی است.


استان اصفهان ۵۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از ۴۸۵ هزار هکتار از این اراضی قابل کشت است و در سال‌های نرمال از حیث بارش حدود ۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی اختصاص می‌یابد.


تولید سالانه محصولات زراعی استان در شرایط عادی حدود ۴.۶ میلیون تن و مجموع اراضی باغی استان نیز حدود ۸۵ هزار هکتار است و مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای در شرایط عادی حدود ۸۸۶ هزار تن برآورد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار