رئیس کل دادگستری هرمزگان از رفع تصرف ۱۲۸ هکتار از اراضی ملی در شهرستان بندرخمیر خبر داد.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر لزوم اهتمام هر چه بیشتر در خصوص صیانت از حقوق عامه به ویژه در امر مقابله با تصرفات غیرمجاز و تغییرکاربری اراضی، به دستور رئیس حوزه قضایی بندرخمیر، ۱۲۸ هکتار و دو هزار و ۵۵۱ متر مربع از اراضی ملی در منطقه کهورستان این شهرستان رفع تصرف شد.

او گفت : رفع تصرف این زمین‌ها پس از صدور احکام قطعی توسط دادگاه بدوی شهرستان بندرخمیر و شعبه ویژه مرکز استان مبنی بر خلع ید متصرفان به دلیل احراز نشدن مالکیت و تأیید آن در دادگاه تجدیدنظر، انجام شده است.

قهرمانی ارزش تقریبی این زمین‌ها را افزون بر ۶۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با حضور رئیس حوزه قضایی شهرستان بندرخمیر در محل و پس از رفع تصرف توسط یگان حفاظت از منابع طبیعی با همکاری مأموران پاسگاه انتظامی کهورستان و دیگر ادارات متولی، این زمین‌ها به بیت المال بازگردانده شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با اشاره به اینکه حفاظت از اراضی ملی و عرصه‌های طبیعی اولویت مهم و اساسی دستگاه قضایی استان محسوب می‌شود، گغت: هرگونه زیاده‌خواهی و دست‌اندازی به اراضی ملی و دولتی، برخورد قاطع دستگاه قضایی را به همراه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.