مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه تب انتخاب رشته علوم تجربی بین دانش‌آموزان استان فروکش نکرده، گفت : کماکان شاهد تقاضای بالای خانواده‌ها و دانش‌آموزان برای تحصیل در رشته علوم‌تجربی هستیم.

 سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به بالا بودن تب ادامه تحصیل در رشته علوم تجربی به امید قبولی در رشته‌های پزشکی بین دانش‌آموزان استان، گفت : متاسفانه با تلاش‌هایی که تاکنون برای فروکش کردن تب تحصیل در رشته تجربی صورت گرفته، کماکان شاهد تقاضای بالای خانواده‌ها و دانش‌آموزان برای تحصیل در رشته علوم تجربی در استان هستیم.

وی با بیان اینکه تب تحصیل در رشته علوم تجربی در بین دانش‌آموزان و خانواده‌های کرمانشاهی بالاست، گفت: خانواده‌ها نقش مهمی در گرایش دانش‌آموزان به سمت تحصیل در رشته علوم تجربی دارند.

وی اضافه کرد: اصرار خانواده‌ها به تحصیل فرزندشان در رشته‌ای که توانایی، استعداد و علاقه به تحصیل در آن رشته را ندارد، حاصلی جز پشت سد کنکور ماندن و آسیب‌های روحی و روانی ناشی از قبول نشدن در رشته مورد نظرشان را ندارد.

محمدی با بیان اینکه خانواده‌ها نباید در پی تحقق آرزو‌های خود در فرزندانشان باشند، عنوان کرد: انتظار می‌رود خانواده‌ها واقع‌بین بوده و اجازه بدهند فرزندانشان در مسیر درست استعداد‌ها و توانایی‌هایی خود تحصیل کنند و آینده فرزندانشان را فدای آرزو‌های بر باد رفته خود نکنند.

وی با بیان اینکه فرآیند هدایت تحصیلی دانش‌آموزان ورودی پایه دهم بر اساس یک فرآیند علمی و برمبنای تحلیل نتایج حاصل از اجرای آزمون‌های رغبت و توانایی دانش‌آموزان صورت گرفته، گفت: برگه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان کلاس دهمی با در نظر گرفتن نظرات خود دانش‌آموز، والدین او و معلم‌ها صادر شده است.

وی اضافه کرد: رشته‌ای که به عنوان اولویت اول برای تحصیل دانش‌آموزان ورودی پایه دهم در برگه هدایت تحصیلی قید شده در واقع همان رشته‌ای است که دانش‌آموز بیشترین استعداد، توانایی و علاقه را برای تحصیل در آن رشته دارد، لذا احتمال موفقیت او در زندگی تحصیلی و شغلی با انتخاب رشته بر مبنای اولویت اول بیشتر از انتخاب سایر رشته‌های تحصیلی خواهد بود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تاکید کرد: انتظار داریم خانواده‌ها برای موفقیت فرزندانشان حساس بوده و به نظرات سیستم تعلیم و تربیت در انتخاب رشته فرزندانشان اعتماد کنند و مطمئن باشند هدف اصلی دستگاه تعلیم و تربیت قرار گرفتن دانش‌آموزان در مسیر شکوفایی استعداد‌ها و توانایی‌هایشان است.

وی اولویت دستگاه تعلیم و تربیت در استان را توسعه رشته‌های هنرستانی عنوان کرد و افزود: بعد از رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش، توسعه رشته ریاضی فیزیک در مدارس استان دنبال می‌شود.

محمدی اشاره‌ای هم به امتیازات تحصیل در رشته‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش برای دانش‌آموزان داشت و گفت: دانش‌آموزانی که در فرآیند هدایت تحصیلی، تحصیل در هنرستان‌ها را برمی‌گزینند، شانس بیشتری برای جذب در بازار کار را دارند و زودتر از فارغ‌التحصیلان رشته‌های نظری راهی بازار کار می‌شوند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.